Nissan beri penghargaan kepada warga emas yang bakal ditarik lesen untuk memandu Nissan GT-R

Di Brazil, warga emas yang berusia lebih 65 tahun perlu menjalani ujian fizikal setiap tiga tahun bagi membolehkan mereka terus memegang lesen sah untuk memandu. Bagi sesetengah orang, ini adalah satu yang cukup memberi kesan, kerana apabila gagal, mereka tidak boleh lagi memandu. Ada yang sudah memandu berpuluh-puluh tahun sebelum ini dan apabila gagal, ia cukup menyedihkan bagi mereka.

Untuk itu, Nissan cuba menggembirakan mereka dengan melakukan kejutan istimewa – mereka diberi peluang untuk menaiki antara kereta terpantas di dunia iaitu Nissan GT-R di dalam litar bersama pemandu profesional dan pada penghujung sesi, dibenarkan untuk memandu sendiri kereta sports yang menggunakan enjin 3.8 liter V6 twin-turbo berkuasa 565 hp tersebut.

Walaubagaimanapun, terdetik dalam fikiran kami benarkah ia dapat memberi keterujaan kepada warga emas ini ataupun membuatkan mereka lebih takut kerana semasa mereka memandu, keadaan sekeliling dijadikan begitu ekstrem dengan adanya motosikal motocross yang melompat di atas mereka dan pelbagai lagi elemen lain. Di penghujungnya, mereka diberikan hadiah khas berupa lesen bergambar mereka semasa memandu GT-R tersebut dan diletakkan di dalam bingkai gambar.

GALERI: Nissan GT-R 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required