Proton ingin tambah kapasiti pengeluaran dan tembusi pasaran baru serta-merta dengan bantuan Geely

Proton ingin tambah kapasiti pengeluaran dan tembusi pasaran baru serta-merta dengan bantuan Geely

Di dalam usahama Proton-Geely, kedua-dua syarikat mempunyai kelebihan tersendiri yang mampu melengkapi aspek kekurangan kedua-dua pihak dalam pasaran tempatan mahupun global. Secara ringkasnya, usahasama dengan rakan strategik asing (FSP) ini akan menguntungkan kedua-dua pihak.

Bagi Proton, terdapat beberapa perkara yang dimilikinya yang menjadi semacam penawaran yang dapat dimanfaatkan oleh Geely. Misalnya, pasaran sedia ada bagi segmen kenderaan kereta penumpang mampu milik. Selain itu, ia menyediakan peluang untuk peningkatan pengeluaran yang signifikan.

Keupayaannya dalam R&D juga antara yang ditawarkan. Bagi Lotus, teknologi kejuruteraan lightweight termaju yang dimiliki juga merupakan satu aset. Kelebihan kepada Geely, Malaysia boleh dijadikan hab kepada pasaran ASEAN.

Itu kelebihan bagi pihak Geely. Namun, apa pula kelebihan bagi Proton yang dapat disediakan oleh Geely? Antaranya, peningkatan jumlah pengeluaran kenderaan serta-merta. Dalam usaha itu, tentunya keyakinan terhadap jenama Proton mampu dipertingkat.

Selain itu, Proton juga boleh memanfaatkan rangkaian sedia ada Geely untuk menembusi dan memperluas pasaran antarabangsa. Proton juga boleh memanfaatkn pendekatan serta amalan teknologi yang diamalkan oleh Geely disemua pusat operasinya di seluruh dunia.

Terakhir, Geely dengan skala operasi global yang besar serta kemampuannya mengendalikan beberapa jenama utama dunia automotif dapat berkongsi pengalamannya dari aspek pengedaran dan lepas jualan diperingkat global. Semua ini jika diambil kira, menurut DRB-Hicom, memberikan situasi yang sangat baik kepada Proton serta selari dengan visi baru yang telah ditetapkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required