Tesla Model 3 – model mampu milik yang mempunyai jarak gerak 346 km, 0-96 km/j dalam 5.6 saat

Tesla Model 3 – model mampu milik yang mempunyai jarak gerak 346 km, 0-96 km/j dalam 5.6 saat

Sudah lebih satu tahun sejak Tesla Model 3 ditunjuk, tetapi, perinciannya masih belum didedahkan sepenuhnya. Walaubagaimanapun, satu sumber daripada forum pemilik Tesla Model 3 telah mendedahkan apa yang dilihat sebagai carta perbandingan antara Model 3 dan Model S, seterusnya memberikan kita informasi awal berkenaan kenderaan ini.

Memandangkan Model 3 akan diletakkan di bawah Model S dalam barisan model kenderaan Tesla, ia boleh dilihat kekurangan beberapa ciri – lagipun, ia akan dijadikan sebagai kenderaan Tesla paling mampu milik. Contohnya, Model 3 menawarkan jarak gerak sekitar 346 km, sementara Model S mempunyai jarak 400 hingga 539 km.

Carta ini juga menunjukkan masa pecutan 0-96 km/j yang boleh dilakukan oleh Model 3 adalah 5.6 saat, sementara Model S paling berkuasa iaitu P100D boleh melakukannya dalam masa 2.3 saat. Ada lagi, sementara pemilik Model S boleh menikmati penggunaan Tesla Supercharger secara percuma dan tanpa had, pemilik Model 3 pula perlu membayar setiap kali menggunakannya.

Pada aspek praktikaliti, jelas, Model S yang lebih besar, mempunyai ruang yang lebih luas, memandangkan ia boleh menempatkan lima orang dewasa dan dua kanak-kanak (dengan tempat duduk khas menghadap belakang), manakala Model 3 hanya boleh menempatkan lima orang dewasa sahaja dan menyediakan ruang kargo 396 liter melalui but yang perlu dibuka secara manual (Model S menggunakan but kuasa elektrik dan 850 liter ruang kargo).

Model 3 akan didatangkan dengan hanya satu skrin sesentuh 15 inci, sekaligus mengesahkan apa yang pernah dilihat sebelum ini dalam gambar spyshot. Sementara itu, Model S dijadikan lebih konvensional dengan dua skrin paparan – di hadapan pemandu dan skrin sesentuh 17 inci di tengah.

Carta ini juga seakan-akan mahu mempromosikan lebih banyak jualan Model S, berbanding Model 3, terutama sekali apabila melihat kepada masa penghantaran yang boleh dilaksanakan bagi kedua-dua model.

GALERI: Spyshot Tesla Model 3

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required