GALERI: Peugeot Traveller tampil di pusat pameran – model Standard enjin 2.0L diesel, lapan tempat duduk

GALERI: Peugeot Traveller tampil di pusat pameran – model Standard enjin 2.0L diesel, lapan tempat duduk

Peugeot secara rasminya telah menjadi penaja pengangkutan utama untuk Sukan SEA dan Sukan Para 2017, dengan memberikan 298 buah kenderaan, dan ini terdiri daripada model 508, 408 dan MPV Traveller, yang masih belum dilancarkan secara rasmi di Malaysia.

Oleh itu, semasa majlis penyerahan kunci di pusat pameran Peugeot di Glenmarie, kami berpeluang untuk melihat depan mata, beberapa buah Traveller, yang telah disiapkan dengan pelekat untuk kegunaan dua sukan berprestij itu.

Pengedar rasmi kenderaan Peugeot di Malaysia iaitu Nasim Sdn Bhd tidak mahu mendedahkan sebarang perincian berkenaan Traveller yang sudah tiba ini, tetapi melalui risalah spesifikasi yang berada di sebelah kenderaan tersebut, ia adalah unit yang dikuasakan oleh enjin empat silinder turbodiesel 1,997 cc dan padanan kotak gear EAT6 Quickshift dengan pedal penukar gear di stereng.

GALERI: Peugeot Traveller tampil di pusat pameran – model Standard enjin 2.0L diesel, lapan tempat duduk

Selain itu, turut dinyatakan di situ bahawa ia adalah yang berukuran 4,956 mm panjang, sekaligus menunjukkan bahawa ia adalah model Standard. Selain daripada model ini, di negara luar, terdapat Traveller yang berukuran 4,606 mm (Compact) dan 5,309 mm (Long). Jarak roda model Standard adalah 3,275 mm.

Traveller juga di negara luar datang dengan pelbagai susun atur tempat duduk, tetapi bagi model yang akan digunakan untuk Sukan SEA dan Sukan Para ini, ia adalah yang mempunyai tiga baris tempat duduk, dan di belakang boleh menempatkan enam orang, menjadikan keseluruhannya lapan orang.

Ciri lain yang boleh dilihat pada Traveller ini adalah tempat duduk kulit, butang pemula enjin, pedal penukar gear di stereng, head up display, pemilih gear jenis tombol berpusing, soket pengecas 12V di setiap baris tempat duduk, bumbung panoramik berpisah, pengawal pendingin hawa belakang, meja kecil untuk penumpang belakang yang berada pada bahagian belakang tempat duduk hadapan, pintu gelungsur automatik dan pelbagai lagi.

Peugeot Malaysia dijangka akan melancarkan MPV ini pada suku ketiga 2017, dan ia akan dipasang di sini (CKD), iaitu di fasiliti Naza Automotive Manufacturing, Gurun, Kedah (Malaysia merupakan hab pemasangan Peugeot untuk rantau ini) dan turut mungkin akan dieksport jika terdapat permintaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required