GALERI: BMW M4 CS – tempahan Eropah kini dibuka

GALERI: BMW M4 CS – tempahan Eropah kini dibuka

BMW telah mendedahkan galeri gambar terkini model M4 CS, yang pertama kali dipersembahkan ketika Auto Shanghai 2017 bulan lalu. Syarikat itu turut mengumumkan, tempahan bagi model berkenaan kini telah dibuka; harganya di Eropah ialah €116,900 (RM557,500) – meletakkannya di antara model M4 dan M4 GTS.

Varian ini dikuasakan oleh enjin 3.0 liter turbo berkembar, enam-silinder sebaris yang turut digunakan oleh M4 standard, tetapi dengan janaan yang dipertingkat – 460 hp pada 6,250 rpm dan 600 Nm pada 4,000-5,380 rpm. Ini bagaimanapun 40 hp lebih rendah daripada varian M4 GTS.

Bagi kotak gear, ia menggunakan M Double Clutch Transmission (M DCT) dengan Drivelogic, menghantarkan kuasa ke roda belakang. Bacaan 0-100 km/j dalam 3.9 saat manakala kelajuan maksimumnya dihadkan secara elektronik pada takat 280 km/j.

Pendekatan rekaan yang khusus bagi model ini adalah seperti bahagian splitter depan yang diperbuat daripada gentian karbon yang terdedah, serta bahagian Gurney spoiler di belakang; kereta ini meminjam diffuser belakang daripada M4 GTS.

Komponen pengendalian M4 SC ini dipinjam daripada veri M4 dalam pakej Competition, termasuk suspensi Adaptive M, sistem kestabilan DSC (dengan M Dynamic Mode), Active M Differential dan brek dengan material fade-resistant M (kaliper empat-piston di depan dan kaliper dua-piston di belakang).

Di ruang dalaman, kemasan jalur khas serta pada dasar kerangka pintu (door sill) membezakan identitinya. Selain itu, ia juga menerima dua warna luaran baru eksklusif – San Marino Blue Metallic dan Lime Rock Grey Metallic. Khabarnya, pengeluaran model ini hanya terhad kepada 3,000 unit sahaja, untuk menjadikannya istimewa. Ini bagaimanapun melebihi jumlah M4 GTS yang dikeluarkan, hanya dalam 700 unit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required