GALERI: Volkswagen Arteon – elegan dan bergaya

GALERI: Volkswagen Arteon – elegan dan bergaya

Mula diperkenalkan ketika Pameran Permotoran Geneva awal tahun ini, Volkswagen Arteon mewarisi reka bentuk coupe empat-pintu mirip model CC. Dan kini, syarikat itu mengeluarkan lebih banyak gambar terperinci model berkenaan.

Dibangun menggunakan platform MQB (Modular Transverse Matrix), Arteon memiliki binaan 4,862 mm panjang, 2,841 mm jarak antara roda, 1,817 mm lebar dan 1,427 mm tinggi dan ditawarkan dengan barisan enjin petrol empat-silinder dan diesel syarikat itu.

Ini termasuk enjin 1.5 liter TSI dengan janaan 148 hp, enjin 2.0 liter TSI dengan janaan 187 hp, dan enjin 2.0 TDI turbodiesel dalam versi janaan 148 hp, 187 hp dan 236 hp. Bagi pilihan transmisi, model asas datang dengan kotak gear enam-kelajuan manual, sementara yang lain dengan transmisi DSG automatik klac berkembar tujuh-kelajuan.

Terdapat tiga tahap kemasan yang ditawarkan – Arteon, Arteon Elegance dan Arteon R-Line. Versi Elegance antaranya dilengkapi cermin sisi warna krom, lampu belakang LED, benang dengan kontras pada pembalut kerusi kulit Alcantara dengan penghaba, serta rim 18-inci aloi Muscat.

R-Line merupakan penampilan model ini yang paling sporty. Menggunakan antaranya bukaan kemasukan udara hitam berkilat, stereng sport dalam balutan kulit, tempat duduk balutan kulit Alcantara, rim 18-inci Sebring, bampar R-Line dan hujung ekzos dengan kemasan krom.

Datang standard bagi model Arteon ialah lampu utama LED, lampu nyalaan siang LED, Keyless Go, sistem audio dengan lapan pembesar suara, kawalan pendingin secara elektronik, Progressive Steering dan lain-lain. Papan pemuka di ruang dalaman mewarisi rekaan yang hampir sama dengan yang ada pada Passat.

Dari segi keselamatan, Arteon dilengkapi dengan barisan teknologi yang menyeluruh; Adaptive Cruise Control (ACC), Emergency Assist generasi kedua, Lane Assist, lampu adatif di selekoh, PreCrash, Side Assist dan Sign Assist.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required