F60 MINI Countryman terima 5-bintang Euro NCAP

Bagi ujian terkini yang dijalankan oleh Program Penilaian Kenderaan Baharu Eropah (Euro NCAP), F60 MINI Countryman turut menerima penarafan lima-bintang daripada badan tersebut. Penarafan keselamatan ini adalah untuk semua varian Countryman kecuali versi plug-in hybrid Cooper S E All4.

Bagi ujian Penumpang Dewasa, Countruman menerima markah sebanyak 90%, dengan bahagian penumpang kekal stabil dalam ujian offset yang hadapan. Sementara bagi Pelindung Penumpang Dewasa, SUV ini menerima markah sebanyak 80%, dan 64% untuk ujian Pejalan Kaki.

Sistem brek kecemasan sendiri adalah standard bagi Countryman di pasaran Eropah, di mana ia turut diuji kecekapannya mengikut kelajuan di lebuhraya. Ia turut mencapai keputusan sebanyak 51% markah bagi kategori ujian Bantuan Keselamatan.

F60 MINI Countryman telah pun dilancarkan di Malaysia, dengan menawarkan dua varian iaitu Cooper S dan Cooper, dengan harga atas jalan bermula RM239,888 tanpa insurans.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required