Seat mahu netizen beri nama pada SUV baharunya

Seat mahu netizen beri nama pada SUV baharunya

Pengeluar automotif dari Sepanyol dan juga jenama di bawah naungan Volkswagen Group – Seat – bakal memperkenalkan pula SUV tujuh-tempat duduk yang bakal menggunakan platform yang sama dengan SUV Skoda Kodiaq.

Bagi mendekatkan pengguna dengan syarikat berkenaan, VW Group mengambil keputusan untuk menyerahkan kepada orang awam untuk memberikan nama kepada SUV baharu ini. Mereka yang berminat boleh mencadangkan nama berkenaan di laman sosial masing-masing dengan menggunakan hashtag “#SEATseekingName”.

Walau bagaimanapun, Seat masih lagi menetapkan syarat untuk nama baharu berkenaan di mana ia perlulah diambil dari terma geografi Sepanyol seperti Ibiza dan Ateca (kedua-duanya nama bandar di Sepanyol), serta ia mestilah seiring dengan “nilai jenama” syarikat berkenaan. Selain itu, nama baharu tersebut perlulah mudah untuk disebut dalam pelbagai bahasa di peringkat global.

Peringkat pertama pertandingan ini akan bermula sekarang sehingga 22 Jun 2017. Nama-nama yang dirasakan sesuai akan disenarai pendekkan dan akan disemak semula oleh pakar-pakar jenama Seat. Nama-nama finalis kemudiannya akan diumumkan pada 12 September 2017 semasa berlangsungnya Frankfurt Motor Show, dan kemudian ia akan diundi oleh peminat-peminat Seat bermula 12 hingga 25 September bagi menentukan pemenang.

SUV baharu berkenaan bakal dijadikan sebagai model flagship Seat dan akan dibina di ibu pejabat VW di Wolfsburg, Jerman. Ia juga dijangka bakal menggunakan barisan enjin empat-silinder dan transimisi manual atau DSG sama seperti Kodiaq, serta bakal diberikan versi pacuan hadapan dan juga pacuan semua roda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required