Bulan lalu, pembuat motosikal dari Itali, MV Agusta telah mengeluarkan satu teaser motosikal terbaru mereka yang dihasilkan oleh cabang bahagian modifikasi yang digelar sebagai Reparto Veicoli Speciali (RVS). Kini, motosikal tersebut sudah pun ditunjukkan secara penuh, dan seperti yang dijangka, ia memang menggunakan asas daripada model Dragster 800 yang sedia ada.

Keistimewaan paling jelas pada motosikal yang dinamakan sebagai RVS #1 ini adalah ia menerapkan gaya scrambler, dengan menggunakan tayar berbunga kasar dan dilengkapi dengan pelindung bahagian enjin dan radiator. Lampu hadapannya pula menggunakan unit LED, bersama pelbagai lagi aksesori lain seperti cermin sisi di tepi pemegang, pelindung tepi enjin, lampu belakang LED dengan cermin putih dan ekzos SC Project. Ia kemudiannya disudahkan dengan warna serba hitam dan sedikit hiasan berwarna merah.

Bahagian asas motosikal ini walaubagaimanapun masih adalah sama iaitu daripada Dragster 800, bermakna ia dikuasakan oleh enjin tiga silinder 798 cc yang berkemampuan 125 hp dan 81 Nm tork. Antara kelengkapan lain yang ada pada motosikal ini adalah termasuk brek Brembo, tetapan lengan ayun belakang tunggal dan rim jenis jejari.

Walaupun masih bukan sebuah model serba baru, RVS #1 tetap mengujakan dan ia sekaligus menjadi harapan syarikat itu untuk kembali menarik peminat motosikal. Harga dan kemasukan motosikal ini ke pasaran walaubagaimanapun masih belum diberitahu.