Renault Captur ditawarkan pada RM98k, diskaun sebanyak RM11k – tinggal beberapa unit terhad

Renault Captur ditawarkan pada RM98k, diskaun sebanyak RM11k –  tinggal beberapa unit terhad

Terdapat beberapa unit lagi Renault Captur dengan harga pengenalan RM98,000 (atas jalan tanpa insurans), dengan jumlah yang agak terhad, menurut TC Euro Cars.

Harga istimewa ini diumumkan ketika model pemasangan tempatan (CKD) dilancarkan pada April lalu, dengan harga tetap sekitar RM109k, di mana sebanyak RM11k potongan diskaun telah diberikan. Harga RM109k bagi model kenderaan cekap tenaga (EEV) yang dipasang di Segambut ini adalah RM8,200 lebih rendah berbanding unit CBU.

“Kami percaya Renault Captur ini digemari ramai kerana memiliki imej yang lebih bergaya, versatil dan menawarkan pakej keselamatan terbaik, kini dengan harga yang lebih menjimatkan iaitu RM98,000,” ujar Kuan Kim Luen, CEO TC Euro Cars.

Renault Captur ditawarkan pada RM98k, diskaun sebanyak RM11k –  tinggal beberapa unit terhad

Captur CKD masih lagi menggunakan enjin yang sama seperti sebelum ini, iaitu 1.2 liter turbo empat silinder, yang mampu menghasilkan 118 hp pada 4,900 rpm dan 190 Nm tork pada 2,000 rpm. Kuasa ini disalurkan ke roda hadapan melalui kotak gear automatik enam-kelajuan klac berkembar. Penggunaan bahan api sekitar 5.4 liter per 100 km mengikut kitaran kombinasi Eropah.

Kelengkapan standard bagi Captur CKD adalah termasuk lampu nyalaan siang, kawalan kelajuan dengan pengehad kelajuan, sistem kemasukan tanpa kunci, kamera undur, pengelap cermin dan lampu utama automatik, pengawal suhu automatik, sistem informasi dan hiburan dengan sambungan Bluetooth, USB dan AUX, serta skrin sesentuh tujuh-inci bersama navigasi.

Renault Captur ditawarkan pada RM98k, diskaun sebanyak RM11k –  tinggal beberapa unit terhad

Selain itu, tempat duduknya pula boleh ditanggalkan balutan fabriknya (dengan zip, boleh dicuci), ruang but sehingga 377 liter (diluaskan hingga 455 liter apabila tempat duduk belakang dibaring sepenuhnya).

Bagi aspek keselamatan, ia dilengkapi dengan empat beg udara, ECS, bantuan mula mendaki dan cagak ISOFIX, di mana ia lebih kurang sama dengan elemen yang ada pada model CBU.

Empat pilihan warna luaran ditawarkan, termasuk warna Flame Red baharu, dengan bumbung Diamond Black, manakala kombinasi yang lain adalah Pacific Blue/Ivory, Ivory/Diamond Black, dan Arizona Orange/Diamond Black. Fabrik tempat duduk menggunakan warna Charcoal dan kelabu.

Sama seperti semua model Renault (tanpa RS) yang dijual di Malaysia, Captur turut didatangkan dengan waranti pengeluar selama lima-tahun tanpa had perbatuan.

GALERI: Renault Captur TCe 120, CKD

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required