Toyota Hilux kini hadir dengan aerokit TRD, RM4,800

Toyota Hilux kini hadir dengan aerokit TRD, RM4,800

Pada Mei lalu, UMW Toyota Motor (UMWT) telah pun mempertontonkan model Hilux 2.4G yang dilengkapi dengan aerokit TRD. Walau bagaimana pun, ketika itu, UMWT belum mengesahkan lebih lanjut mengenai aerokit ini, bila dan berapa harga bagi pakej yang bakal ditawarkan untuk pasaran Malaysia.

Terbaru, ia telah pun dipromosikan menerusi laman web rasmi syarikat ini. Dengan harga RM4,800 termasuk GST, pakej ini adalah lebih kurang dengan yang dipadankan pada model Hilux oleh pengedar Win Hin Automobile yang dipertontonkan pada Mei lalu.

Pakej ini ditawarkan untuk semua varian double cab, dilengkapi gril sarang lebah, pelindung bawah bampar, skid plate berwarna merah dan fender hitam pekat. Pilihan tambahan pula termasuk rim aloi enam-jejari 18-inci (dengan penutup skru TRD), yang hanya ditawarkan bagi varian 2.8G sahaja.

Hilux ditawarkan pada harga dari RM87,200 hingga RM130,000, dengan dua enjin GD turbodiesel yang ditawarkan – 2.8 liter 1GD-FTV (177 hp/450 Nm) dan 2.4 liter 2GD-FTV (150 hp/400 Nm).

Bergantung pada pemilihan enjin, pembeli boleh memilih antara transmisi manual atau automatik enam-kelajuan. Pacuan empat-roda adalah standard bagi majoriti varian, kecuali 2.4 liter 2×4 MT.

GALERI: Toyota Hilux 2.4G dengan aksesori TRD yang dipertontonkan Mei lalu

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required