Petronas lanjutkan tajaan untuk pasukan Mercedes F1

Petronas lanjutkan tajaan untuk pasukan Mercedes F1

Dalam perlumbaan Formula 1, pasukan Mercedes antara yang paling menonjol dan konsisten kini, antaranya telah memenangi tiga kejuaraan sebelum ini. Dan, untuk itu, tidaklah terlalu susah untuk memahami logik ini, yang menyaksikan Petronas kini melanjutkan tajaannya ke atas pasukan berkenaan, juga dalam usaha mengukuhkan jenama tempatan itu di mata dunia.

Walaupun sebelum ini tersebar khabar angin yang menyatakan bahawa Petronas tidak akan lagi meneruskan program penajaan syarikat itu bersama pasukan Mercedes F1, serta ura-ura bahawa pasukan itu juga akan menarik diri daripada F1, semua ini kini semakin jelas – yang berlaku adalah sebaliknya.

Kini, Petronas telahpun menandatangani perjanjian untuk melanjutkan tajaan bagi tempoh beberapa tahun lagi sebagai penaja utama bagi pasukan juara F1 itu. Perkara ini didedahkan ketika British GP berlangsung dan menyaksikan pemandu British, Lewis Hamilton sekali lagi muncul juara. Difahamkan, perjanjian itu sudah pun ditandatangani pada penghujung 2016 tetapi tidak dihebahkan oleh kedua-dua pihak terlibat.

“Perlumbaan tahun ini akan melibatkan tahap tenaga yang berbeza. Dengan peraturan baru, serta banyak lagi kelainan yang dapat disaksikan oleh peminatnya, sukan permotoran ini semakin mencatatkan jumlah penonton yang ramai dan itu satu perkembangan yang baik.

“Dan, bagi kami di Petronas, sumbangan teknikal kami akan menjadi lebih penting dan kritikal tahun ini disebabkan oleh saingan yang begitu sengit,” jelas Presiden dan CEO Kumpulan Petronas, Datuk Wan Zulkiflee Wan Ariffin.

Petronas menjadi rakan penaja bagi Mercedes sejak pengeluar kenderaan dari Jerman itu kembali ke dalam F1 pada 2010, dan turut menyumbang kepada kejayaan pasukan berkenaan dari sudut teknikal. Semoga usaha sama ini terus berlangsung dengan sihat dan membawa manfaat kepada kedua-dua pihak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required