Toyota Vios Sports Edition dibuka tempahan – RM85k

Toyota Vios Sports Edition dibuka tempahan – RM85k

UMW Toyota Motor memperkenalkan varian istimewa bagi model Vios sempena dengan Toyota Gazoo Racing (TGR) Vios Challenge, malah tempahannya juga telah mula dibuka. Toyota Vios Sports Edition ini diinspirasikan dari jentera lumba yang bakal mengambil bahagian di dalam siri perlumbaan tersebut, dilengkapi dengan aksesori sport. Ditawarkan dengan hanya spesifikasi tunggal, Sports Edition dijual pada harga atas jalan RM85,300 (tidak termasuk insurans).

Daripada imej yang diperagakan, Sport Edition ini berdasarkan varian asas 1.5J, dengan tambahan bodykit, spoiler belakang yang besar dan roda aloi pelbagai-jejari 15-inci sama seperti varian 1.5G bersama kekemasan hitam berbanding dua-tona. Ia juga dilengkapi dengan jaluran hitam dan merah pada badannya, juga diinspirasi dari jentera lumba.

Toyota Vios Sports Edition dibuka tempahan – RM85k

Di bahagian dalamnya, Sports Edition menerima tempat duduk sport, alas lantas dan tombol gear yang unik serta scuff plate iluminasi, serta pencahayaan bahagian kaki berwarna kuning jingga, berbanding biru seperti selalu. Selain itu, elemen standard yang masih dikekalkan termasuklah lampu utama reflektor halogen, lampu nyalaan siang LED, lampu kabus belakang, kemasukan tanpa kunci, butang penghidup enjin, pemain CD/radio dengan Bluetooth, empat pembesar suara, dua beg udara dan kawalan kestabilan.

Ia juga masih mengekalkan penjana kuasa 1.5 liter Dual VVT-i empat-silinder yang mampu menghasilkan output sehingga 107 PS pada 6,000 rpm dan tork 140 Nm pada 4,000 rpm, dipadankan dengan transmisi CVT berbanding jentera lumba dengan kotak gear manual lima-kelajuan. Sports Edition turut dilengkapi dengan suspensi sport yang mengurangkan ketinggian pengendaliannya sebanyak 27 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required