Ford Focus kini ditawarkan rebat tunai sebanyak RM15k atau bayaran serendah RM668 sebulan

Ford Focus kini ditawarkan rebat tunai sebanyak RM15k atau bayaran serendah RM668 sebulan

Sime Darby Auto Connexion pengedar jenama Ford di Malaysia telah mengumumkan tawaran bayaran bulanan serendah RM668 (tertakluk pada terma & syarat) atau rebat tunai sebanyak RM15,000 bagi setiap pembelian model Focus 1.5L EcoBoost.

“Kenderaan ini merupakan sebuah kereta dinamik yang harus dipertimbangkan untuk dimiliki oleh setiap rakyat Malaysia, terutamanya apabila lebih banyak pengguna memilih kereta yang jimat minyak hari ini. Walaupun aspek keseronokan memandu merupakan perkara paling penting, kami amat menitikberatkan aspek keselamatan dalam setiap kereta yang dijual,” kata Syed Ahmad Muzri Syed Faiz, Pengarah Urusan, Sime Darby Auto Connexion.

Focus ini dijanakan oleh enjin petrol EcoBoost 1.5 liter empat-silinder. Ia juga menggunakan teknologi utama EcoBoost iaitu pengecas turbo, pancitan bahan api terus bertekanan tinggi dan pemasaan injap boleh ubah bebas berkembar (Twin-independent Variable Cam Timing) demi menawarkan prestasi yang optimum.

Dengan enjin ini, ia mampu menghasilkan kuasa sehingga 180 PS dan tork 240 Nm. Penghantaran kuasa ini dibantu oleh transmisi automatik enam-kelajuan SelectShift baharu yang ringan dan efisien. Sementara pedal penukar gear yang diletakkan di bahagian belakang stereng memberikan pemanduan sporty yang sebenar.

Ford Focus kini ditawarkan rebat tunai sebanyak RM15k atau bayaran serendah RM668 sebulan

Bagi aspek keselamatannya, ia dilengkapi dengan enam beg udara selain pelbagai teknologi bantuan pemandu seperti Enhanced Transitional Stability. Teknologi itu mampu menjangkakan gelinciran dan bertindak lebih awal untuk mengelak daripada kemungkinan berlakunya masalah hilang kawalan dan meningkatkan ciri Active City Stop. Malah ia juga menampilkan sistem Active Park Assist yang telah dipertingkatkan, Hill Launch Assist dan Blind Spot Information System (BLIS) dengan Cross Traffic Alert serta Ford MyKey.

Ia juga menawarkan kesenyapan kabin yang luar biasa dengan bahan-bahan nyah bunyi – termasuk cermin kaca penebat bunyi, kaca tingkap sisi yang lebih tebal, karpet yang tebal, peningkatan penebat dalam trim pintu, dan penebat enjin yang lebih baik.

Ford Focus yang mendapat penarafan maksimum lima-bintang Euro NCAP kini ditawarkan pada harga atas jalan (tanpa insurans) dengan RM118,888 bagi varian Trend (lima-pintu), RM139,888 masing-masing untuk Sport+ (lima-pintu) dan Titanium+ (empat-pintu).

Menurut Ford Malaysia, tawaran ini hanya sah untuk kenderaan yang didaftarkan dari sekarang sehingga 31 September 2017. Kunjungi mana-mana bilik pameran terdekat Ford untuk pandu uji dan mengetahui lebih lanjut mengenainya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required