TINJAUAN AWAL: Honda City i-DCD Hybrid di Malaysia

Minggu lalu, Honda Malaysia telah mengumumkan pengenalan model Honda City i-DCD Hybrid versi facelift 2017 untuk pasaran Malaysia. Dengan itu, melalui video kali ini, kami membawa anda mendekati model berkenaan dengan lebih dekat.

Malaysia menjadi negara pertama di luar Jepun yang menerima dan melancarkan model City hibrid facelift ini. Dan, harga jualannya pula ialah pada RM89,200. Ini menjadikan harganya hampir sama dengan harga City petrol dari varian V yang dijual kini. Namun, dari segi spesifikasinya pula, ia menghampiri penawaran pada varian E.

City Hybrid ini menggunakan unit janakuasa yang sama dengan Jazz Hybrid iaitu dengan enjin 1.5 liter DOHC i-VTEC kitaran Atkinson bersama motor elektrik dengan suapan kuasa dari bateri lithium-ion menghasilkan kuasa akhir 137 PS/170 Nm.

Menurut Honda, sistem Sport Hybrid i-DCD (Intelligent Dual-Clutch Drive) ini menghasilkan prestasi sama seperti enjin 1.8 liter NA biasa (Civic 1.8 hanya menghasilkan lebih 4 PS/4 Nm), dan menggunakan kurang bahan api – 4.0 liter bagi setiap 100 km untuk Jazz Hybrid dan 3.9 liter setiap 100 km untuk City Hybrid.

Untuk mengetahui dan melihat dengan lebih dekat model sedan dari segmen B ini, tonton video ringkas yang kami sediakan ini. Dan, jangan lupa untuk nyatakan pandangan anda berkaitan penawaran terbaru Honda Malaysia ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required