Honda Malaysia serah Jazz Sport Hybrid i-DCD terkini kepada pemilik pertama untuk pasaran tempatan

Honda Malaysia serah Jazz Sport Hybrid i-DCD terkini kepada pemilik pertama untuk pasaran tempatan

Honda Malaysia hari ini meraikan penyerahan pertama model Honda Jazz Sport Hybrid i-DCD terbaru yang dilancarkan di sini Jun lalu. Setakat ini, Honda telah menjual sebanyak 26,800 unit model kenderaan hibrid di Malaysia. Pemilik pertama model terbaru ini, Aneesa Binti Abdul Rashid menerima serahan unit berkenaan di Honda Global Amity Bangi.

“Honda Malaysia menjadi pelopor bagi pengenalan model hibrid di sini sejak 2004. Kami juga menjadi syarikat pertama yang melakukan pemasangan tempatan sejak 2012, dan yang ketiga diperingkat global selepas Jepun dan Amerika Syarikat. Sejak itu, kami telah menjual sebanyak 26,800 unit kenderaan hibrid di sini. Melalui penawaran terkini, kami ingin memberikan lebih lagi kepada penggemar hibrid dengan teknologi generasi terbarunya,” ujar CEO Honda Malaysia, Katsuto Hayashi.

Honda Malaysia serah Jazz Sport Hybrid i-DCD terkini kepada pemilik pertama untuk pasaran tempatan

Sejak pelancarannya pada Jun lalu, Jazz hibrid ini telah merekodkan lebih daripada 1,300 unit tempahan dalam tempoh hanya dua minggu selepas pengenalannya.

Jazz dengan teknologi hibrid baharu menggunakan unit janakuasa yang berbeza dari model generasi sebelumnya. Unit janakuasa yang digelar Sports Hybrid i-DCD berkenaan menggunakan enjin 1.5 liter DOHC i-VTEC kitaran Atkinson bersama motor elektrik dengan bekalan kuasa dari bateri lithium-ion yang diletakkan di bawah lantai kargo. Gabungan berkenaan menghasilkan kuasa akhir 137 PS, sama seperti kemampuan yang dihasilkan oleh enjin 1.8 liter.

GALERI: Honda Jazz 1.5 Sports Hybrid i-DCD

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required