Toyota C-HR dibuka untuk pelanggan daftarkan minat

Toyota C-HR dibuka untuk pelanggan daftarkan minat

UMW Toyota Motor telah mendedahkan perincian awal bagi model C-HR dengan pengenalan laman pendaftaran kepada yang berminat (registration of interest) di laman web utamanya. Toyota C-HR menjadi antara model yang ditunggu-tunggu pengenalannya di Malaysia, dan akan bersaing dengan Honda HR-V serta Mazda CX-3.

Sedikit tentang maklumat mekanikal bagi varian yang akan di tawarkan di sini nanti. Ia akan menerima enjin 1.8 liter petrol, seperti yang dedahkan oleh laman berkenaan. Enjin berkenaan akan dipadankan dengan transmisi CVT automatik. Namun, tidak dinyatakan sama ada model itu nanti adalah dari versi hibrid atau biasa. Jika dengan enjin petrol biasa, C-HR akan menjadi pesaing terus bagi Honda HR-V dengan kapasiti enjin yang sama.

Dalam pasaran lain, C-HR turut ditawarkan dengan enjin 8NR-FTS 1.2 liter turbo empat-silinder dan juga enjin 2.0 liter N/A empat-silinder. Pilihan hibrid pula sama seperti Prius, dengan enjin 1.8 liter VVT-i kitaran Atkinson empat-silinder, sepasang motor elektrik dan kotak gear CVT.

Dari segi kelengkapan lainnya, C-HR akan dilengkapi lampu utama Follow-Me-Home serta ciri-ciri keselamatan menyeluruh, termasuk amaran lintasan trafik di belakang. Pelanggan boleh memilih dari enam warna yang ditawarkan; White Pearl CS, Metal Stream Metallic dan Attitude Black Mica selain pilihan berbumbung hitam dengan gandingan warna Red Mica, Radiant Green Metallic serta Blue Metallic.

Toyota C-HR akan membuat penampilan sekali lagi pada Ogos ketika acara Toyota Gazoo Racing (TGR) Racing Festival pada 12-13 Ogos di Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required