Suzuki Swift Sport baharu – risalah jualan tersebar

Suzuki Swift Sport baharu – risalah jualan tersebar

Sebelum ini, apa yang diketahui tentang reka bentuk Suzuki Swift Sport baru cumalah pandangan dari hadapan yang dikeluarkan sendiri oleh Suzuki. Sekarang, hasil daripada Indian Autos Blog, risalah kenderaan ini tersebar, menampakkan selain bahagian luar, juga adalah bahagian dalam dan belakangnya.

Pada bahagian belakang, boleh dilihat ia mempunyai dua muncung ekzos, dan mengambil elemen lain daripada Swift Sport yang ada sekarang seperti bahagian bawah berwarna hitam, lampu kabus yang terletak di tengah dan panel bawah yang mempunyai permukaan bercorak.

Risalah yang bocor ini juga menampakkan bahagian dalam hatchback yang berorientasikan sport ini – terdapat kemasan merah untuk menandakan ia adalah versi Sport pada sepanjang papan pemuka, kemasan keliling tombol gear, meter rpm dan lingkaran merah pada meter kelajuan.

Stereng pelbagai fungsi yang mempunyai bentuk rata di bahagian bawahnya kelihatan seperti rekaan Volkswagen atau Audi, manakala tempat duduknya dilihat seperti bersepadu dengan penyandar kepala sebagai satu unit seperti tempat duduk bucket.

Laman web tersebut juga memetik kata daripada sumber Jepun mereka bahawa Suzuki Swift Sport baru ini akan dikuasakan oleh enjin petrol turbo 1.4 liter dengan kemampuan 150 PS pada 5,500 rpm dan 245 Nm tork di antara 1,500 hingga 4,000 rpm. Ia dijangka dipadankan bersama kotak gear sama ada manual enam kelajuan atau automatik enam kelajuan.

Model Swift Sport sekarang menggunakan enjin 1.6 liter NA, dengan kuasa sebanyak 136 PS pada 6,900 rpm dan 160 Nm tork pada 4,400 rpm. Memandangkan model baru ini dijangka 200 kg lebih ringan pada 870 kg, prestasi yang lebih baik juga dapat dijangka.


GALERI: Suzuki Swift generasi keempat

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required