Honda Civic Type R – aksesori tambahan mula dijual di Jepun, libatkan pelbagai kemasan luaran dan dalaman

Honda Civic Type R – aksesori tambahan mula dijual di Jepun, libatkan pelbagai kemasan luaran dan dalaman

Dengan Honda Civic Type R yang akan mula dipasarkan di Jepun pada 29 September nanti, beberapa pilihan aksesori model berkenaan sudah mula ditawarkan di sana, untuk memberi pilihan kepada bakal pemilik untuk memberi kelainan kepada unit mereka nanti.

Ini termasuk beberapa pertambahan dan aksesori bagi luaran dan juga dalaman model berkenaan, seperti gril merah berkilat yang dilanjutkan sehingga lampu utama. Pelindung cermin sisi juga dihadirkan dalam pilihan warna hitam atau merah, begitu juga dengan lampu kabus LED dengan tint kuning, visor pada pintu dan rim aloi 20-inci Modulo dalam warna Champion White, dengan kos 270,000 yen (RM10,500).

Turut disediakan ialah sayap belakang daripada gentian karbon dengan perincian halus warna merah, yang 1 kg lebih ringan berbanding versi standard. Material yang sama juga turut disediakan bagi peralatan pada bahagian papan pemuka, tuil gear serta kemasan panel pintu.

Honda juga akan menjual tombol gear dalam material kulit berwarna merah dan hitam yang didakwa memberikan permukaan lebih kesat untuk dipegang berbanding tombol aluminium sedia ada. Karpet dan pelapik pintu hitam dan merah Type R melengkapi katalog berkenaan.

Honda Civic Type R akan dijual pada harga 4,500,360 yen (RM174,300) di Jepun. Untuk pasaran tempatan, Honda Malaysia belum mengesahkan sama ada model ini akan dibawa masuk. Tetapi, kami telah di bawa ke Dresden, Jerman untuk sesi pandu uji model ini bulan lalu. Nantikan ulasannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required