Laluan kedua MRT Sg.Buloh-Serdang-Putrajaya sedang dilaksana – dijangka beroperasi Julai 2022

Laluan kedua MRT Sg.Buloh-Serdang-Putrajaya sedang dilaksana – dijangka beroperasi Julai 2022

Melalui catatan terbaharu dalam laman blog rasmi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, menurut beliau, kerajaan sedang berusaha menyempurnakan laluan kedua Transit Aliran Massa (MRT) Sungai Buloh-Serdang-Putrajaya (SSP).

“Fokus kita sekarang adalah untuk ‘deliver’ laluan kedua kepada rakyat iaitu MRT Sungai Buloh-Serdang-Putrajaya yang bakal memanfaatkan lebih kurang 2 juta penduduk dari Sungai Buloh ke Putrajaya merangkumi Sri Damansara, Kepong, Batu, Jalan Sultan Azlan Shah, Jalan Tun Razak, KLCC, Tun Razak Exchange, Kuchai Lama, Sungai Besi, Seri Kembangan dan Cyberjaya.

“Mengikut kajian, laluan sepanjang 52.2km dengan 37 buah stesen ini bakal mencatat 529,000 penumpang sehari apabila siap beroperasi pada suku kedua 2022 kelak,” ujarnya.

Sebelum ini, Pengarah projek MRT SSP, Datuk Amiruddin Ma’aris berkata, projek sepanjang 52.2 km yang meliputi 26 laluan bertingkat dan 11 laluan bawah tanah, akan mula beroperasi pada Julai 2022. “Dengan perkembangan terkini, fasa MRT jajaran SSP dari Kwasa Damansara ke stesen MRT Kampung Batu akan mula beroperasi pada Julai 2021,” ujarnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required