Toyota Motor Thailand Co., Ltd. (TMT) bekerjasama dengan Universiti Chulalongkorn di Bangkok untuk menyediakan servis perkongsian kenderaan di dalam kampusnya dan ia dijangka mula beroperasi hujung tahun ini. Sistem perkongsian yang akan diguna dinamakan sebagai Ha:Mo dan ia sudah dilaksana di beberapa kawasan di Jepun seperti Tokyo, Okinawa dan Okayama.

Servis ini akan dimulakan dengan menggunakan 10 unit kenderaan elektrik (EV) ultra-kompak “COMS” yang dikeluarkan oleh Toyota Auto Body Co., Ltd., dan kemudiannya akan ditambah dengan 20 unit lagi kenderaan pada pertengahan tahun hadapan. Tujuannya adalah untuk menyediakan pengangkutan akhir antara pengangkutan awam dan destinasi akhir orang ramai secara mesra alam.

12 stesen dalam kampus akan dikhaskan untuk servis ini, dan ia akan menyambungkan pengguna kepada stesen bas atau tren yang terdekat. 10 tempat meletak kenderaan EV ini akan mempunyai tempat mengecas. Pengguna sasaran untuk servis ini sudah tentu adalah pelajar serta tenaga pengajar universiti tersebut, dan setelah mendaftar, mereka perlu membayar setiap kali menggunakan kenderaan EV tersebut.