Geely bakal lantik pengerusi baharu Proton – laporan

Geely bakal lantik pengerusi baharu Proton – laporan

Berita dari China melaporkan Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd (Geely) sedang mencari calon yang sesuai untuk dilantik sebagai pengerusi baharu Proton. Dan ada perkhabaran menyatakan Li Chungrong iaitu Pengarah dan Timbalan Pengurus Besar Eksekusif Dongfeng Honda Engine bakal menyertai Geely Group sebagai pengerusi Proton.

Laporan portal automotif Gasgoo memetik, “Geely sedang mencari dan memilih pengerusi Proton di seluruh dunia, dan Li Chunrong telah menyatakan hasrat untuk menyertainya. Namun buat masa ini jawatan berkenaan masih kosong,” ujar Timbalan Presiden Geely Group, Yang Xueliang.

Li Chungrong menyertai Dongfeng Auto pada tahun 1987, dan telah mengendalikan pembangunan bagi kenderaan penumpang Dongfeng selama 10 tahun. Beliau baru saja dilantik sebagai Pengarah dan Timbalan Pengurus Besar Eksekusif Dongfeng Honda Engine pada akhir bulan lalu.

Geely telah membeli 49.9% pegangan saham di Proton dan 51% saham di Lotus Group pada Jun lalu, menjadikannya sebagai rakan strategik asing Proton.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required