Gambar yang anda lihat ini adalah sebuah model Corvette enjin tengah yang sering diperkatakan dan akan tiba selepas model generasi C7 sekarang tamat kitaran hayatnya. Sebelum ini, Corvette terbaru yang dapat dilihat dalam imej spyshot adalah ZR-1 akan datang, yang dikata akan menggunakan pengecas turbo, dan bukannya supercharger seperti Z06.

Enjin betul untuk model ini masih belum disahkan, tetapi khabar angin yang tersebar mengatakan kereta berenjin tengah ini akan datang dengan tiga pilihan enjin – dua enjin petrol biasa, dan satu hibrid. Dari aspek binaan, Corvette model baru ini akan menggunakan genitan karbon serta lapisan komposit yang diacu, iaitu satu bentuk gentian kaca polyester yang diperkuat (GRP).

Kuasa yang mampu dihasilkan oleh Corvette berenjin tengah ini masih belum diketahui, tetapi Z06 mampu menghasilkan sehingga 650 hp dan 861 Nm tork, manakala ZR1 pula berkemampuan 700 hp.

Corvette berenjin tengah ini dijangka masuk fasa produksi pada Januari 2019 di kilang syarikat itu di Bowling Green, Kentucky, Amerika Syarikat, dengan semua varian berenjin tengah lain ditentukan untuk pertengahan tahun 2021. Model Corvette enjin depan yang ada sekarang dijangka diteruskan untuk produksi sehingga waktu yang sama.

Apabila masuk ke pasaran nanti, selain Ford GT, Corvette enjin tengah ini juga akan menyertai beberapa lagi supercar Amerika lain yang berenjin tengah.