Toyota, 7-Eleven jalin kerjasama hasilkan trak fuel cell

Toyota, 7-Eleven jalin kerjasama hasilkan trak fuel cell

Di Jepun, Toyota berkerjasama dengan 7-Eleven untuk memperkenalkan kenderaan serta generator kuasa baru yang dibangunkan oleh Toyota dengan menggunakan hidrogen. Perkembangan itu membolehkan kedua-dua syarikat menjalin kerjasama ke arah pembebasan karbon yang rendah serta kenderaan berasaskan hidrogen untuk masa depan.

Bagi aspek operasi pengedaran 7 Eleven,, trak baru yang dikuasakan oleh fuel cell (termasuk unit peti sejuknya) akan digunakan untuk mengurangkan pembebasan CO2. Turut dalam pertimbangan mereka ialah kedai dengan kelengkapan isian semula hidrogen akan menggalakkan lagi penggunaan generator fuel cell untuk bertindak sebagai sumber tenaga.

Sistem bateri boleh dicas semula setempat yang menggunakan bateri cas semula kenderaan akan turut diperkenalkan di kedai-kedai, selaku sumber kuasa kecemasan dalam keadaan bencana. Ia juga boleh digunakan untuk tujuan membantu menjimatan tenaga serta mengurangkan pembebasan CO2.

Pengeluar kenderaan Jepun itu sedang menilai lebih banyak penggunaan komersial bagi fuel cell hidrogen selain penggunaannya dalam kenderaan seperti Mirai. Sebagai contoh, syarikat itu merancang untuk memperkenalkan bas fuel cell dalam kawasan Tokyo menjelang Olimpik 2020 dan Sukan Paralimpik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required