Holden Colorado untuk siri perlumbaan SuperUte 2018

Holden Colorado untuk siri perlumbaan SuperUte 2018

Tahun lalu, siri kejohahan SuperUte pada perlumbaan Australia Supercars Championship (dikenali sebagai V8 Supercar sebelum ini) telah mengumumkan musim 2018 ia akan digantikan dengan siri yang lebih relevan dengan pasaran buat masa sekarang iaitu trak pikap dual-cab produksi. Oleh itu, Holden telah mengumumkan cabarannya untuk kejohanan berkenaan akan digalas oleh trak pikap Holden Colorado (juga dikenali sebagai Chevrolet Colorado di Malaysia).

Colorado yang akan menyertai perlumbaan ini bakal diubahsuai mengikut spesifikasi yang digariskan oleh penganjur perlumbaan iaitu ia akan menghasilkan kuasa maksima 345 hp (340 bhp) dan tork maksima 678 Nm, dan menggunakan sistem pengurusan enjin stand alone yang akan dibekalkan oleh MoTec (standard untuk semua jentera yang bertanding), serta dibina dengan berat manima 1,800 kg.

Kesemua SuperUte juga perlu dilengkapi dengan rollcage dari material Chrome Moly dan rim aloi 20-inci yang dibekalkan oleh PDW. Selain itu, ia juga menggunakan komponen-komponen yang ditetapkan sebagai kawalan -terdiri dari kotak gear, differential, brek, tayar, suspensi dan juga pedal box– bagi memastikan ia adil untuk semua peserta dan juga mengawal bajet setiap peserta bagi memastikan ia kekal rendah untuk semua pasukan.

Holden Colorado untuk siri perlumbaan SuperUte 2018

“Holden telah menjadi sebahagian dari pelengkap Supercars yang kaya dengan sejarah, jadi kami gembira dan mengalu-alukannya ke Siri SuperUtes ECB,” kata CEO Australia Supercars, James Warburton.

“Dengan ujian rasmi telah diadakan minggu lalu dan enam model telah diluluskan untuk berlumba, Siri SuperUtes akan muncul pada 2018 dengan lapangan yang kukuh dan akan menjadi perlumbaan yang hebat,” katanya lagi.

Selain dari Holden, lima pengeluar lain turut akan menyertai siri perlumbaan SuperUte 2018 iaitu Ford Ranger, Mitsubishi Triton, Mazda BT-50, Toyota Hilux dan Isuzu D-Max.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required