Nissan Leaf 2018 muncul dengan teaser terbaharu sebelum pelancaran rasminya pada 6 September ini

Nissan Leaf 2018 muncul dengan teaser terbaharu sebelum pelancaran rasminya pada 6 September ini

Seperti yang sedia maklum, Nissan Leaf 2018 bakal dilancarkan pada 6 September ini, dan kami sendiri telah pun acapkali menyiarkan pelbagai teaser atau pun ‘iklan acah’ kalau menurut kamus DBP serta video mengenai kenderaan elektrik ini.

Terkini, teaser sedikit sudut belakangnya pula disebarkan. Di mana lampu belakang berbentuk-L dengan pencahayaan LED ditampilkan. Ia juga menampakkan elemen panel tailgate berwarna hitam dengan lencana Zero Emission. Malahan kelihatan C-pillar dengan rekaan ala ‘bumbung terapung’ pada foto ini.

Sebelum ini, antara yang pernah didedahkan mengenai model Leaf 2018 ini ialah akan didatangkan dengan “teknologi berevolusi yang mampu mengubah cara kita memandu,” dipanggil sebagai e-Pedal.

Selain itu, ia juga dilengkapi dengan fungsi letak kenderaan sendiri digelar ProPILOT Park, sebagai sebahagian daripada teknologi bantuan pemandu ProPILOT Assist. Fungsi ini bukanlah sesuatu yang baru dalam dunia automotif, malah telah pun digunakan oleh kenderaan seperti Ford Focus, Volkswagen Golf dan Mercedes-Benz C-Class. Pada Leaf, pemandu perlu menekan butang untuk mengaktifkan sistem ini, dan ia kemudiannya akan mencari tempat yang bersesuaian untuk meletakkan kereta.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required