Proton Preve dipertingkatkan tidak lama lagi – rekaan roda baharu dikesan; enjin CamPro IAFM digugurkan?

Proton Preve dipertingkatkan tidak lama lagi – rekaan roda baharu dikesan; enjin CamPro IAFM digugurkan?

Proton Preve bakal menerima peningkatan tidak lama lagi, berdasarkan foto yang dihantar oleh pembaca paultan.org Ahnaf Satari. Seperti mana Iriz dan Exora, Preve akan diberi semakan yang dipertingkatkan bagi senarai elemennya.

Berdasarkan foto ini, kelihatan elemen yang menerima pembaharuan termasuklah rekaan lima jejari-berkembar baharu bagi roda aloi, di mana ia kelihatan lebih besar (mungkin 17 inci bagi kereta berwarna merah). Buat masa ini, unit 16-inci dipadankan untuk ketiga-tiga varian 1.6L – Executive MT, Executive CVT dan Premium CVT – yang kini masih dijual.

Proton Preve dipertingkatkan tidak lama lagi – rekaan roda baharu dikesan; enjin CamPro IAFM digugurkan?

Sumber kami turut mendedahkan, salah sebuah kereta yang ditampilkan itu juga memiliki bumbung yang dicat dengan warna hitam (dengan gaya dua-tona), yang turut dipersembahkan pada model terkini Iriz dan Exora. Berkenaan dengan warnanya lagi, kekemasan warna badan baharu seperti Ruby Red mungkin akan diberikan pilihan terkini bagi sedan ini.

Peningkatan lain yang bakal dilakukan untuk Preve ini mungkin melibatkan bunyi, getaran dan kekasaran (NVH), seperti mana yang dilakukan pada Iriz dan Exora baharu. Seperti yang dilaporkan pada Ogos tahun lalu, enjin CamPro IAFM (Intake Air-Fuel Module) pada Preve mungkin tidak akan diteruskan, di mana pembeli hanya memiliki pilihan untuk enjin 1.6 liter pengecas turbo CFE sahaja, seperti Exora.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required