Proton Preve bakal menerima peningkatan tidak lama lagi, berdasarkan foto yang dihantar oleh pembaca paultan.org Ahnaf Satari. Seperti mana Iriz dan Exora, Preve akan diberi semakan yang dipertingkatkan bagi senarai elemennya.

Berdasarkan foto ini, kelihatan elemen yang menerima pembaharuan termasuklah rekaan lima jejari-berkembar baharu bagi roda aloi, di mana ia kelihatan lebih besar (mungkin 17 inci bagi kereta berwarna merah). Buat masa ini, unit 16-inci dipadankan untuk ketiga-tiga varian 1.6L – Executive MT, Executive CVT dan Premium CVT – yang kini masih dijual.

Sumber kami turut mendedahkan, salah sebuah kereta yang ditampilkan itu juga memiliki bumbung yang dicat dengan warna hitam (dengan gaya dua-tona), yang turut dipersembahkan pada model terkini Iriz dan Exora. Berkenaan dengan warnanya lagi, kekemasan warna badan baharu seperti Ruby Red mungkin akan diberikan pilihan terkini bagi sedan ini.

Peningkatan lain yang bakal dilakukan untuk Preve ini mungkin melibatkan bunyi, getaran dan kekasaran (NVH), seperti mana yang dilakukan pada Iriz dan Exora baharu. Seperti yang dilaporkan pada Ogos tahun lalu, enjin CamPro IAFM (Intake Air-Fuel Module) pada Preve mungkin tidak akan diteruskan, di mana pembeli hanya memiliki pilihan untuk enjin 1.6 liter pengecas turbo CFE sahaja, seperti Exora.