Volkswagen T-Roc R-Line guna gaya lebih sporty

Volkswagen T-Roc R-Line guna gaya lebih sporty

Beberapa minggu yang lalu, Volkswagen telah mendedahkan model T-Roc, dan di Frankfurt Motor Show, syarikat itu menunjukkan pula kepada orang ramai varian T-Roc R-Line, yang mengenakan gaya lebih sporty bagi SUV yang menggunakan platform MQB tersebut. Model ini muncul buat pertama kali sebagai sebuah model konsep tiga tahun lalu di Geneva Motor Show.

T-Roc R-Line masih lagi ditawarkan dalam versi pacuan roda hadapan dan semua roda, dan ia turut didatangkan dalam pilihan enam enjin turbo seperti model T-Roc biasa, iaitu tiga daripadanya petrol dan tiga lagi diesel. Bagi pilihan transmisi pula, ia terdiri daripada manual enam kelajuan atau automatik klac berkembar tujuh kelajuan.

bagi model yang dilengkapi dengan sistem pacuan empat roda 4Motion, ia akan dilengkapi dengan fungsi kawalan aktif, yang memberikan pilihan dua mod atas jalan biasa iaitu street dan snow, manakala untuk jalan offroad, terdapat dua lagi mod iaitu offroad dan offroad individual. Fungsi profail pemandu didatangkan standard bagi model 4Motion, namun boleh ditambah bagi model pacuan roda hadapan, seterusnya memberikan lima mod pemanduan iaitu comfort, normal, sport, eco dan individual.

Volkswagen T-Roc R-Line guna gaya lebih sporty

Ciri keselamatan dan bantuan pemandu agak lengkap pada T-Roc, dengan terdiri daripada Autonomous Emergency Braking dengan pengesan pejalan kaki, Adaptive Cruise Control (boleh diguna sehingga kelajuan 210 km/j), Blind Spot Monitor, Park Assist, Traffic Jam Assist, Lane Assist, Automatic Post-Collision Braking System dan pelbagai lagi.

Untuk kelengkapan lain, di dalam T-Roc terdapat Active Info Display 11.7 inci, sistem bunyi 300-watt, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto, servis sambungan Volkswagen Car Net, pengecas induktif telefon bimbit serta pelbagai lagi sistem informasi dan hiburan. Skrin sesentuh 6.5 inci diberikan standard manakala varian lebih tinggi dilengkapkan dengan sistem Composition lapan inci dengan pemain CD, atau sistem media Discover skrin sesentuh lapan inci dengan navigasi satelit.

GALERI: Volkswagen T-Roc

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required