Subaru WRX STI S208 bakal tampil di Tokyo Motor Show 2017 – 450 unit, hanya untuk Jepun sahaja

Subaru WRX STI S208 bakal tampil di Tokyo Motor Show 2017 – 450 unit, hanya untuk Jepun sahaja

Selain Subaru BRZ STI Sport dan model konsep Viziv, Subaru juga akan mempertontonkan WRX STI S208 di pentas pertunjukan Tokyo Motor Show 2017 hujung Oktober ini.

Sama seperti model WRX STI S207 yang pernah dipamerkan di pertunjukan automotif yang sama dua tahun lalu dan dijual dengan unit terhad iaitu 400 unit dan hanya untuk pasaran Jepun sahaja, WRX STI S208 ini juga memilih langkah yang sama. Bezanya ia ditambah kuantiti sebanyak lagi 50, menjadikannya 450 unit yang bakal dijual di negara matahari terbit itu.

Walau bagaimana pun, Subaru masih merahsiakan spesifikasi dan perincian lanjut mengenai model ini, namun difahamkan kuasa yang dihasilkan oleh enjin adalah lebih baik. Bahkan penggayaan luaran dan dalaman juga diberi banyak peningkatan serta beberapa lagi “perubahan yang lebih signifikan”. Antaranya, bumbungnya kini diperbuat daripada gentian karbon, sekaligus mengurangkan kadar beratnya dan merendahkan lagi pusat gravitinya. Dijangkakan suspensinya juga dipertingkatkan.

S207 turut dibawa masuk ke negara kita menerusi pengimport persendirian, jadi tidak mustahil model S208 juga ada potensi untuk hadir ke Malaysia dengan cara yang sama, pasti ada permintaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required