Toyota Hilux sentuhan Carlex – tampil lebih premium

Toyota Hilux sentuhan Carlex – tampil lebih premium

Syarikat rekaan dari Poland, Carlex Design, yang memberikan tingkat taraf rupa untuk supercar, SUV mewah hingga ke motosikal Yamaha V-Max 1700, kini tampil dengan sentuhan baharu mereka terhadap trak pikap Toyota Hilux.

Seperti yang diketahui, Hiux bukanlah kenderaan mewah, sebaliknya ia sebuah trak pikap yang direka bagi melakukan tugas-tugas lasak. Namun dengan hasil kerja yang dilakukan oleh Carlex, Hilux berubah menjadi sebuah kenderaan dengan penampilan lebih premium.

Pada bahagian luaran, Carlex memadankan kit badan yang lebih agresif terhadap Hilux yang terdiri dari bampar hadapan dan belakang, spoiler, overfender, pelindung sisi, kemasan pada lampu dan juga pelindung bonet hadapan. Kesemua komponen berkenaan dihasilkan dengan “teknologi plastik terkini”, menurut Carlex.

Toyota Hilux sentuhan Carlex – tampil lebih premium

Bagi melengkap rupa luaran, keseluruhan badan menerima balutan pelekat khas, rim aloi lebih agresif dan juga tayar dari BFGoodrich. badan Hilux ini diangkat lebih tinggi dengan kit suspensi dari Pedders yang memberikan keselesaan yang lebih baik tidak kira pada permukaan tar mahupun off-road.

Masuk ke bahagian kabin, tempat duduk, papan pemukan dan juga roda stereng Hilux ini menerima upholsteri kulit hitam yang dijahit dengan tangan. Sistem audio baharu turut dipadankan bersama perincian lain seperti pelapik kaki getah baharu, pintu yang diberikan tebatan bunyi lebih baik serta penutup ruang kargo belakang yang boleh ditutup dengan lebih lembut.

Toyota Hilux sentuhan Carlex – tampil lebih premium

“Tugas Carlex Design adalah untuk menyiapkan projek lengkap pada bahagian luaran dan dalaman model trak pikap yang telah dipilih,” menurut kenyataan yang dikeluarkan Carlex. “Trak pikap luar biasa ini menggabungkan apa yang terbaik pada segmennya: rekaan luaran yang ekpresif dari kit badan unik dan pelbagai ubahsuai off-road, serta ruang dalaman yang diberikan sentuhan teliti.”

Seperti juga hasil pada model-model lain, Carlex hanya menyediakan sentuhan terhadap rekaan luaran dan dalaman, tanpa melibatkan apa-apa ubahsuai dan tingkat taraf pada enjin serta bahagian mekanikal lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required