Peugeot L750 R Hybrid Vision Gran Turismo didedah

Peugeot L750 R Hybrid Vision Gran Turismo didedah

Sebagai menandakan keluarnya Gran Turismo Sport baru untuk Playstation 4, Peugeot telah mendedahkan versi kemasikini bagi jentera L500 R Hybrid Vision Gran Turismo. Perkenalkan, L750 R Hybrid Vision Gran Turismo yang lebih sporty dan garang berbanding model konsepnya pada 2016.

Dari sudut prestasi, jentera ini mampu mencapai kelajuan 0-100 km/j maya dalam masa hanya 2.4 saat. Ini satu per sepuluh lebih pantas berbanding model L500 R terdahulu. Ia mampu dicapai dengan penggunaan sistem janaan hibrid yang lebih berkuasa, yang menggabungkan enjin petrol dengan kemampuan rev yang tinggi (sehingga 10,000 rpm) dan motor elektrik 170 hp.

Peugeot L750 R Hybrid Vision Gran Turismo didedah

Enjinnya sahaja menjana sebanyak 580 hp, dan dipadankan dengan kotak gear sequential tujuh-kelajuan – kedua-duanya dipasang pada gandar belakang. Baterinya pula menggunakan dari jenis lithium-ion sejukan cecair. Antara kelengkapan berkaitan pemanduan lain ialah sistem brek hidraulik dwi-litar dengan empat cakera berliang karbon, suspensi depan dan belakang boleh laras serta rim dari magnesium yang diperkukuh.

Menurut pengeluarnya, jentera ini hadir dengan berat 825 kg, iaitu 175 kg lebih ringan berbanding L500, dan direka untuk kecekapan aerodinamik yang optimum. L750 ini juga menerima banyak pembaharuan bagi reka bentuk luarannya – misalnya sayap belakang yang besar di belakang, serta corong udara yang dipasang pada bumbung sebagai mengimbangi imej sporty perlumbaan yang ditampilkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required