Daihatsu DN TREC didedahkan sebelum ke TMS 2017

Daihatsu DN TREC didedahkan sebelum ke TMS 2017

Tokyo Motor Show (TMS) 2017 kian menghampiri detik penganjurannya, walau bagaimana pun Daihatsu seakan tidak sabar untuk menantikan acara itu, lantas mengambil keputusan untuk mendedahkan salah satu model konsep yang sepatutnya ditampilkan julung kalinya di TMS kelak. Model konsep tersebut, DN TREC, crossover kecil yang mungkin akan muncul sebagai model produksi akan datang.

Daihatsu berkata crossover lima-tempat duduk ini menampilkan penjana kuasa petrol hibrid 1.2 liter, malah boleh juga dipadankan dengan enjin pengecas turbo 1.0 liter. Model ini menyasarkan golongan dengan gaya hidup yang aktif, selain menampilkan penggayaan dan dalaman yang berkualiti tinggi.

Elemen yang ditampilkan termasuk balutan plastik pada bahagian sisi, jarak kelegaan tanah yang tinggi dan lampu utama yang besar. Dirujuk sebagai konsep, daripada sudut luarannya, DN TREC sebenarnya nampak cukup bersedia untuk diproduksikan.

Di dalamnya pula, konsep kabin futuristik ditampilkan dengan beberapa paparan berwarna antara perumah yang bersudut. Konsol tengah juga menjadi perumah untuk pemilih gear bersama kawalan bagi sistem infotainmen, di mana ia boleh diakses menerusi butang pada roda stereng tiga-jejari.

Untuk perincian lanjut mengenai model konsep ini, Dahaitsu hanya akan mendedahkan sepenuhnya pada acara TMS yang bakal membuka tirainya hujung bulan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required