Toyota Fine Comfort Ride – 1,000 km satu isian penuh

Toyota Fine Comfort Ride – 1,000 km satu isian penuh

Toyota telah mendedahkan sebuah lagi kenderaan yang akan dibawa ke Tokyo Motor Show 2017, dan kali ini adalah sebuah “saloon premium” yang dikuasakan oleh fuel-cell (FCV) dan dinamakan sebagai Fine-Comfort Ride. Kenderaan ini memberi gambaran kepada “penggerak dalam masyarakat karbon rendah, dengan penggunaan teknologi maju hidrogen dan tenaga yang boleh diperbaharui.”

Kerana ia panjang, Fine-Comfort Ride ini nampak seperti sebuah MPV, tetapi sebenarnya Toyota memanggilnya sebagai sebuah “saloon premium”. Ia mempunyai dimensi yang serba lebar, seterusnya dapat memaksimumkan bahagian dalam supaya lebih luas.

Reka bentuk kenderaan ini adalah khas untuk kenderaan elektrik, dengan motor diletakkan pada setiap roda. Di bahagian bawah kenderaan pula terdapat pelindung yang dapat meningkatkan stabiliti dan menjadikan keadaan lebih senyap bagi penumpang.

Pada bahagian dalam kenderaan ini, terdapat empat kerusi berasingan, yang masing-masing boleh dipusing dan mempunyai bentuk bulat yang seperti ‘membaluti’ tubuh penumpang. Selain boleh dipusing, ia juga boleh dibaringkan siap dengan perehat kaki. Paparan informasi di bahagian depan pula menggunakan sistem digital.

Setakat ini, motor elektrik yang digunakan masih belum diberitahu mampu menghasilkan berapa banyak kuasa tetapi Toyota menyatakan kereta ini akan dikuasakan oleh elektrik dari sumber hidrogen. Ia boleh bergerak sehingga 1,000 km dalam satu isian penuh dan untuk mengisi semula hidrogen tersebut, ia cuma akan mengambil masa tiga minit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required