BMW S1000XR baharu tiba di Malaysia – RM105,900

BMW S1000XR baharu tiba di Malaysia – RM105,900

Selain G 310 GS dan HP4 Race, BMW Motorrad Malaysia turut melancarkan S 1000 XR baharu untuk pasaran Malaysia. Model ini adalah model yang diperbaharui daripada model yang pernah diperkenalkan pada tahun 2015 sebelum ini, dan dijual pada harga RM105,900 termasuk GST, tetapi tanpa insurans dan kos pendaftaran lain.

S 1000 XR adalah sebuah model Adventure Sports, yang menggunakan enjin empat silinder 999 cc, dan kini menerima taraf Euro 4 serta 5 hp lebih berkuasa (menjadi 165 hp pada 11,000 rpm) dan 114 Nm tork pada 9,250 rpm. Transmisi yang digunakan adalah unit enam kelajuan dengan klac anti-hopping.

Pembaharuan lain yang dilakukan pada model ini adalah ia kini mempunyai penyambung di bahagian pemegang anti gegaran dan tambahan 10 kg kepada berat yang boleh ditanggungnya (kini menjadi 444 kg). Bahagian lain kekal sama termasuk fork teleskopik USD 46 mm dengan pelarasan mampatan dan lantunan di hadapan, serta monoshock dengan pelarasan lantunan di belakang.

Sebagai sebuah model sporty, S 1000 XR yang mempunyai berat 216 kg ini turut didatangkan dengan pelbagai kelengkapan prestasi termasuk set brek berkembar cakera 320 mm dan angkup empat piston di hadapan, brek cakera 265 mm dan angkup piston tunggal di belakang, sistem brek BMW Motorrad Race ABS dan rim aluminium 17 inci (tayar 120/70 di hadapan dan 190/55 di belakang). Warna baru yang ditawarkan untuknya adalah Ocean Blue metallic matt.

Melalui sistem ride-by-wire, S 1000 XR dapat menyediakan dua mod tunggangan secara standard iaitu Rain dan Road, manakala sistem Automatic Stability Control (ASC) pula memastikan cengkaman optimum dalam pelbagai keadaan. Sekiranya ini masih tidak mencukupi, pemilik boleh mendapatkan sama ada pakej Dynamic yang datang dengan mod Dynamic, Dynamic Pro, ABS Pro, DTC, cruise control dan lampu penunjuk arah LED, atau pakej Touring yang memberikan pemegang dengan ciri pemanas, tapak beg barangan, persediaan untuk navigasi, tongkat tengah dan beg barangan.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required