Haval H2 terima penarafan lima-bintang dari ANCAP

Program Penilaian Kereta Baharu Australasia (ANCAP) telah memberikan penarafan lima bintang kepada SUV dari China, Haval H2 setelah ujian terbaharu badan berkenaan dijalankan baru-baru ini. Penarafan berkenaan sah untuk H2 yang dijual di Australia dari Oktober 2015, dan juga untuk model pasaran New Zealand bermula Ogos 2017.

Untuk ujian pelanggaran offset hadapan, H2 menerima 13.88 markah dari 16 markah penuh, di mana perlindungan kepala dan leher pemandu di kelaskan sebagai ‘baik’ manakala dada dan kaki dikelaskan sebagai ‘boleh diterima’. Bagi ujian pelanggaran sisi pula, H2 menerima 16 markah penuh, bersama ujian perlindungan whiplash yang turut menerima dua markah penuh.

Dalam ujian perlindungan pejalan kaki, H2 menerima markah 23.79 dari 36 markah penuh – cukup untuk penarafan ‘boleh diterima’. Bonet dan bampar SUV ini memberikan perlindungan besar yang ‘baik’ atau ‘boleh diterima’ kepada kepala pejalan kaki yang dilanggar. Walau bagaimanapun, impak pada bahagian atas kaki menunjukkan keputusan yang tidak baik.

Haval H2 pasaran Australia menerima enam beg udara (dua hadapan, sisi dan tirai), ABS, EBD dan juga ESC sebagai ciri standard. Kesemua kelengkapan ini turut diberikan pada H2 pasaran Malaysia yang mula diperkenalkan sebagai model pemasangan tempatan (CKD) pada tahun ini.

GALERI: Haval H2 pasaran Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required