SEMA 2017 – Honda umum program pembelian enjin VTEC Turbo Civic Type R untuk tujuan perlumbaan

SEMA 2017 – Honda umum program pembelian enjin VTEC Turbo Civic Type R untuk tujuan perlumbaan

Mahu sesuatu yang lebih mudah bagi mendapatkan kuasa untuk jentera Honda anda berbanding menggunakan enjin F1 Mugen Honda untuk di jual sebelum ini? Nah, ini sesuatu yang dijual oleh Honda sendiri dan ia adalah barang baharu – pada pertunjukkan SEMA tahun ini, jenama berkenaan akan mula menjual enjin K20C1 dari Honda Civic Type R FK8 menerusi Honda Performance Development (HPD) di bawah program Honda Racing Line.

Enjin 2.0 liter DOHC i-VTEC Turbo berkuasa 306 hp/400 Nm tersebut akan dijual pada harga US$6,519.87 (RM27597.63), dan anda turut akan diberikan status keahlian Honda Racing Line. Menurut Honda, penjualan enjin Civic Type R ini merupakan usaha bagi menunjukkan komitmen jangka panjang Honda terhadap sokongan kepada perlumbaan peringkat akar umbi, dan ia disasarkan untuk mereka yang berminat dalam dunia perlumbaan serta pelumba professional (bukan untuk kegunaan jalan raya biasa).

Selain dari enjin ini, Honda turut akan mendedahkan produk perlumbaannya yang lain pada SEMA 2017, termasuk jentera perlumbaan Global Rallycros Civic Coupe Red Bull, Civic Si Pirelli World Challenge, jentera single seater F3 Amerika dan juga trak perlumbaan off-road Honda Rigdeline Baja 1000 50th Anniversary. Jentera untuk perlumbaan kereta pacuan roda hadapan terpantas di dunia dalam bentuk standard produksi kilang – THR-W Road Racing Endurance Type R turut akan dibawa ke SEMA tahun ini.

Honda turut akan mempamerkan sebuah Civic Si yang dikuasakan enjin turbo K20C1 yang dipadankan dengan pelbagai peralatan perlumbaan prestasi tinggi HPD, dan juga peralatan aftermarket asli dari Honda. Sebuah jentera kart digelar Concept Shiter Kart – dijana enjin empat lejang 250 cc yang diambil dari CRF250R – turut bakal dipamerkan.

Bersama pengumuman penjualan enjin berkenaan, Honda turut mengumumkan kit aksesori Red Carbon untuk Civic Type R, yang terdiri dari penutup cermin sisi, sayap spoiler, panel-panel dalaman, tombol gear balutan kulit berwarna merah, kemasan bendul dengan logo R bercahaya, konsol tengah bercahaya dan penutup kereta indoor.

Untuk Civic bukan Type R pula, HFP turut menawarkan kit tingkat taraf yang terdiri dari rim aloi, suspensi sport, penutup bawah badan hadapan, sisi dan belakang, spoiler belakang, karpet alas kaki, emblem-emblem HFP, cakera brek, pedal sport dan tombol gear.

Barisan motosikal Honda Powersport turut akan di bawa ke SEMA, antaranya replika Ken Roczen CRF450R 2017, CBR10000RR SP, TeamH35 CBR RR600 RR 2017, Genuine Broaster Chicken Honda/Roadrace Factory CBR 1000 RR SP2 dan Honda Grom – Team 32V-B Endurance 2014.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required