Kia Stinger GT Wide Body binaan khas West Coast Custom buat penampilan sulung di SEMA 2017

Kia Stinger GT Wide Body binaan khas West Coast Custom buat penampilan sulung di SEMA 2017

Setelah diumumkan minggu lalu, kini Kia Stinger GT istimewa yang dibina semula oleh West Coast Custom membuat penampilan sulungnya di acara tahunan kenderaan ubahsuai terbesar Amerika Syarikat – SEMA 2017.

Sedan sport empat pintu binaan khas tersebut digelar Kia Stinger GT Wide Body, menampilkan rupa luaran yang lebih agresif dari rupa Stinger standard yang sememangnya sudahpun cukup agresif. Menurut Kia, West Coast Custom membina semula rupa luaran Stinger ini dengan mengambil inspirasi dari kereta-kereta lumba GT era 70’an.

Seperti namanya, keempat-empat ruang roda kereta tersebut telah dilebarkan bagi memuatkan rim forged lebih lebar berdiameter 21-inci dari Keen, serta dibaluti tayar-tayar berprestasi tinggi. Badan kereta ini direndahkan lagi sehingga 1.4-inci di hadapan dan 1.2-inci di belakang bagi memberikan stance yang ‘merayap’.

West Coast Custom turut memadankan kit aero ringan dari material gentian karbon yang terdiri dari spoiler hadapan, skirt sisi serta diffuser belakang di mana pada bahagian terakhir tersebut turut ditempatkan dua tip ekzos berkembar berbentuk-segi empat.

Pada bahagian kabin pula, kesemua tempat duduk dibalut dengan kulit dan diberikan kemasan tiub sekeliling berwarna biru. Panel papan pemuka turut dibalut kulit kelabu dengan jahitan tangan, manakala roda stereng turut dibalut semula dengan Alcantara bersama kemasan konsol tengah diberikan kemasan hitam berkilat.

Tiada peningkatan mekanikal lain diumumkan oleh Kia, jadi berkemungkinan ia masih dijana enjin V6 3.3 liter turbo berkembar Lambda II berkuasa 365 hp pada takat 6,000 rpm dan juga tork maksima 510 Nm bermula 1,300 hingga 4,500 rpm, dipadankan dengan transmisi automatik lapan-kelajuan yang membolehkan ia memecut dari 0-60 bsj (0-96 km/j) dalam masa 4.7 saat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required