Indian Scout Bobber 2018 diubah suai oleh tiga ikon

Indian Scout Bobber 2018 diubah suai oleh tiga ikon

Setelah syarikat motosikal jenama Victory ditutup, Polaris kini menumpukan tenaga kepada jenama Indian dan antara produk terbarunya adalah Scout Bobber 2018. Dalam satu acara bernama Brooklyn Invitational Custom Show di Amerika Syarikat, motosikal tersebut telah diubah suai oleh tiga ikon iaitu Keino Cycles, Kraus Motor Co dan Steve Caballero bersama Roland Sands Design (RSD).

Secara asalnya, Indian Scout Bobber adalah sebuah motosikal yang menggunakan enjin dua silinder V berkapasiti 1,133 cc dan transmisi enam kelajuan, mampu menghasilkan kuasa sebanyak 94 hp dan 97.7 Nm. Enjin ini sama sahaja dengan Scout sebelum ini, tetapi penampilan Scout Bobber berlainan, dan ia terletak 25 mm lebih rendah.

Hasil ubah suai Keino Sasaki dari Keino Cycles mendapat inspirasi daripada kereta api, kapal terbang dan automobil tahun 50-an dan 60-an. Tangki, fender, fairing dan ekzos semuanya menggunakan aluminium, dan ia dijadikan lebih istimewa dengan brek Beringer serta rim lidi buatan khas. Sasaki mengambil masa enam minggu untuk menyempurnakan projek ini.

Scout Bobber hasil ubah suai Kraus Motor Co pula lebih kepada prestasi, iaitu aspek yang sudah menjadi kepakaran syarikat tersebut. Pemiliknya, Satya Kraus mengambil masa empat minggu untuk melengkapkan Scout Bobber ini, dan ia kini mempunyai fork hadapan USD Ohlins, brek Beringer, rim gentian karbon Rotobox, tempat duduk khas Saddlemans dan pacuan rantai.

Steve Caballero mungkin cukup terkenal dalam dunia papan selaju, tetapi dalam industri motosikal ubah suai, beliau masih baru. Scout Bobber hasil tangan beliau ini melihatkan pengaruh flat-tracker, dan menggunakan cat Grigio Telesto berserta pinstripe Sonny Boy, tangki yang dikecilkan sebanyak enam inci dan pelbagai aksesori daripada katalog RSD.

Untuk Malaysia, Indian Scout Bobber 2018 dijangka tiba pada bulan Disember 2017, dengan jangkaan harga sekitar RM130,000. Walaubagaimanapun, ini semua masih bergantung kepada kelulusan kerajaan, duti kastam serta cukai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required