Honda catat jualan 87,800 unit kenderaan setakat ini

Honda catat jualan 87,800 unit kenderaan setakat ini

Honda Malaysia mengumumkan pencapaian jualan syarikat itu setakat ini bagi tahun 2017 dengan merekodkan sebanyak 87,800 unit terjual bagi tempoh Januari hingga Oktober. Dengan perkembangan ini, Honda Malaysia yakin akan dapat mencapai sasaran awal 100,000 unit kenderaan menjelang hujung tahun ini.

Dengan angka ini, Honda kekal mendahului ditempat pertama bagi pengeluar kenderaan bagi segmen bukan nasional, dan ditempat kedua bagi keseluruhan jumlah industri.

Pengenalan model-model Sport Hybrid (Jazz Hybrid dan City Hybrid) dan VTEC Turbo (Civic dan CR-V) telah menjadi penyumbang kepada perkembangan itu. Bagi model-model Sport Hybrid, Honda memaklumkan telah mencapai lebih daripada 1,860 unit dalam tempoh lima bulan, melebihi sasaran 24%.

Sementara itu, bagi model-model VTEC Turbo pula menyumbang jualan 60% bagi Civic dan 71% bagi CR-V. Untuk baki tahun ini, Honda Malaysia akan melancarkan model ke enamnya tahun ini untuk pasaran Malaysia – Civic Type R. Hari ini, Honda Malaysia telah memperkenalkan penawaran terbaru bagi model Accord 2.4 VTi-L Advance dengan Honda Sensing.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required