Infiniti QX80 facelift – set gambar awal sudah tersebar

Infiniti QX80 facelift – set gambar awal sudah tersebar

Infiniti QX80 facelift ini masih lagi belum membuat penampilan rasminya, tetapi satu set gambar awal telah tersebar di dalam internet. Secara visualnya, muka facelift ini mendapat lebih banyak inspirasi daripada model konsep QX80 Monograph yang pernah ditunjukkan April lalu.

Antara bahagian baru di depan adalah gril yang lebih besar, lampu utama LED lebih kemas dengan lampu siang LED, bampar yang direka semula bersama lampu kabus dan lubang udara yang lebih kemas di fender. Bahagian belakang juga mendapat sedikit perubahan, melihatkan bampar baru, dan kemasan krom yang menyambungkan kedua-dua lampu di bahagian tengah. Rim 20 inci diberi secara standard, tetapi ruangnya boleh masuk sehingga 22 inci.

Pada bahagian dalam, kabin tidak banyak disentuh, kecuali dengan kemasan kayu, tempat letak cawan yang direka semula, dan lampu panel instrumen yang diubah. Infiniti juga memperbaiki penebat pada kenderaan ini, dan karpet baru berwarna hitam diberi serta sistem hiburan untuk penumpang belakang mempunyai skrin yang lebih besar.

Infiniti QX80 facelift – set gambar awal sudah tersebar

Sumber kuasa SUV yang besar ini masih lagi adalah enjin V8 5.6 liter NA yang mampu menghasilkan 405 hp pada 5,800 rpm dan 560 Nm tork pada 4,000 rpm. Kuasa dihantarkan ke semua empat tayar melalui kotak gear automatik tujuh kelajuan. Pecutan 0-100 km/j dapat dilakukan dalam masa 6.8 saat dan laju maksimum dicatat pada 210 km/j.

Semasa mula diperkenalkan di Malaysia pada tahun 2014, QX80 ini dijual pada harga RM798,000 tidak termasuk insurans. Memasuki tahun 2017 ini, ia datang dengan jaminan tujuh tahun tanpa had batuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required