Proton catat peningkatan jualan sebanyak 13% untuk Oktober 2017 – Saga dan Persona paling digemari

Proton catat peningkatan jualan sebanyak 13% untuk Oktober 2017 – Saga dan Persona paling digemari

Proton menunjukkan perkembangan yang lebih memberangsangkan apabila berjaya mencatat lonjakan rekod jualan sebanyak 13% bagi Oktober 2017 dengan 5,083 unit berbanding 4,498 unit kereta pada September 2017. Prestasi jualan ini memperlihatkan kenaikan 6% untuk bulan Januari hingga Oktober 2017 dengan jumlah keseluruhan jualan sebanyak 61,380 unit berbanding 57,734 unit pada tempoh yang sama tahun lepas.

Menurut kenyataan yang dihantar oleh Proton, Saga dan Persona terus menguasai trend jualan apabila kedua-duanya menyumbangkan 70% kepada keseluruhan jualan kereta Proton, dengan 26,343 unit Saga dan 16,833 unit Persona terjual.

Saga yang dilancarkan September tahun lalu terus kekal sebagai model pilihan utama di kalangan pemilik Proton. Dari harga serendah RM35,590.29 untuk varian Standard 1.3L sehingga RM44,342.25 bagi varian Premium CVT 1.3L, Saga baharu ini menawarkan pemanduan yang hebat, lebih lancar dan penggunaan bahan api yang lebih menjimatkan. Dari segi keselamatan pula, Saga telah dinaiktaraf kepada empat-bintang oleh ASEAN NCAP dengan varian varian Premium yang memiliki ciri-ciri seperti ESC, ABS, EBD, kawalan cengkaman, bantuan brek, sistem kawalan cerun, beg udara, ISOFIX dan tambatan atas (top-tether), dengan sensor di seluruh bahagian kereta.

Proton catat peningkatan jualan sebanyak 13% untuk Oktober 2017 – Saga dan Persona paling digemari

Bagi Persona yang dilancarkan pada Ogos 2016 pula, telah memperlihatkan kenaikan 57.5% tahun sehingga kini, dengan jumlah jualan sebanyak 16,833 unit berbanding 10,687 unit pada tempoh yang yang sama tahun lepas. Dengan harga bermula dari RM44,831.09, pemilik Persona dapat memiliki kereta yang bertaraf lima-bintang oleh ASEAN NCAP, dengan sensor di seluruh bahagian kereta, ESC, ABS dengan EBD, Bantuan Brek, Sistem Kawalan Cengkaman dan bantuan kawalan cerun sebagai ciri-ciri standard bagi semua varian.

“Kami menyeru pelanggan untuk mengambil peluang terhadap promosi ‘5 Nilai Hebat’ yang sedang berlangsung, dengan kos penyelenggaraan sebanyak RM0 sehingga 5 tahun/100,000 km dan penjimatan sehingga RM8,000 untuk sebuah kereta Proton. Penyelenggaraan RM0 termasuk alat ganti, minyak enjin dan caj pekerja agar tiada kesulitan untuk menyelenggara kereta anda dan mampu memberikan ketenangan fikiran kepada para pelanggan kami. Dari hanya RM398 sebulan, pelanggan boleh membawa pulang sebuah juara. Promosi sah dari 1 hingga 30 November 2017,” ujar Abdul Rashid Musa, Naib Presiden Presiden Jualan & Pemasaran, Proton.

Untuk maklumat lanjut, pelanggan boleh hubungi talian Khidmat Pelanggan PROTON di 1800 888 398 atau e-mel kepada kami di [email protected]. Pelanggan juga boleh layari www.proton.com atau lawati laman Facebook rasmi PROTON di www.facebook.com/ProtonCarsOfficial. Untuk kemudahan tambahan, pelanggan boleh memuat turun aplikasi mudah alih rasmi MyProton, yang boleh didapati melalui Google Play dan Apple App Store.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required