Imej teaser Hyundai Veloster 2019 disiarkan – bakal muncul kali pertama di Detroit pada Januari 2018

Imej teaser Hyundai Veloster 2019 disiarkan – bakal muncul kali pertama di Detroit pada Januari 2018

Hyundai telah mendedah imej teaser model Veloster generasi baharu dan mengumumkan ia bakal didedahkan di North American International Auto Show (NAIAS) Detroit, Amerika Syarikat pada bulan Januari tahun hadapan. Pada tahun 2011, Veloster generasi pertama turut didedahkan buat pertama kali pada acara yang sama.

Imej teaser rasmi yang disiarkan kali ini menampilkan bentuk penuh Veloster tetapi dikenakan dengan pelekat penyamaran berwarna-warni. Namun yang jelas, Hyundai masih mengekalkan bentuk badan Veloster seiras dengan model generasi sebelum ini.

Imej teaser Hyundai Veloster 2019 disiarkan – bakal muncul kali pertama di Detroit pada Januari 2018

Tetapi kerana setiap imej ini diambil pada sisi kiri hatchback tersebut, tidak dapat dipastikan sama ada sisi kanan kereta ini diberikan pintu tambahan pada bahagian belakang (sebelah dua-pintu, sebelah lagi hanya satu pintu) atau tidak seperti model sebelumnya.

Juga dapat dilihat, muka Veloster baharu ini akan menampilkan rekaan signatur seperti hatchback i30 yang menampilkan lampu hadapan tirus bersama gril cascading. Rekaan muka tersebut akan menjadikan kereta ini lebih tajam, bersama garis badan yang lebih gagah menampilkan ‘otot-otot’ pada fender hadapan yang kini turut ditarik hingga ke pintu hadapan.

Veloster yang ditampilkan kali ini juga dikenakan bersama rim dengan corak bilah dan diameter yang agak besar. Angkup brek berwarna merah turut dapat dilihat ditempatkan disebalik roda-roda berkenaan. Walau bagaimanapun, Hyundai masih belum menyiarkan foto yang benar-benar menyerlahkan bahagian belakang.

Begitu juga aspek mekanikal, perincian berkenaan unit janakuasa belum didedahkan. Namun boleh dijangka ia akan dijana enjin turbo dengan sistem suntikan bahan api terus (T-GDI) bersama pilihan kotak gear enam kelajuan manual atau automatik klac-berkembar. Sebagai rujukan, enjin 1.6 liter Gamma T-GDI pada Elantra Sport pasaran Malaysia menjana 204 PS dengan tork mengujakan 265 Nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required