Mercedes-Benz Sprinter – rekaan dalam generasi baru

Mercedes-Benz Sprinter – rekaan dalam generasi baru

Mercedes-Benz Sprinter generasi ketiga hanya akan dilancarkan awal tahun hadapan, tetapi pengeluar dari Jerman itu telah mengeluarkan gambar awal bahagian dalamnya. Daripada itu, kita boleh melihat ia mendapat inspirasi daripada kenderaan penumpang Mercedes-Benz yang lain dengan stereng tiga cabang daripada C-Class facelift, corong pendingin hawa berbentuk turbin seperti E-Class Coupé, skrin tengah yang besar serta butang kawalan tempat duduk di panel pintu.

Sebagai sebuah kenderaan pelbagai tugas, terdapat banyak ruang simpanan pada van besar ini termasuk dua kotak besar di bawah konsol tengah dan bertentangan penumpang hadapan, di papan pemuka. Gambar teaser bahagian luar kenderaan ini pula sekadar menunjukkan ia mempunyai lampu yang lebih tajam dan penyalaan seperti LED.

Sprinter baru ini adalah sebahagian daripada inisiatif adVANce untuk van Mercedes-Benz, dan ia membawa perubahan daripada sekadar sebuah kenderaan kepada penyedia penyelesaian pengangkutan dan mobiliti bersepadu. Untuk itu, van ini datang dengan pelbagai ciri termasuk sambungan internet sebagai sebahagian daripada infrastruktur untuk membolehkan ia diguna untuk servis tertentu.

Mercedes-Benz Sprinter – rekaan dalam generasi baru

Turut diperlengkap adalah sistem pengurusan kenderaan Mercedes Pro Connect untuk jumlah kenderaan yang kecil dan sederhana, yang membolehkan pengurusan serta pengawasan kenderaan secara atas talian yang termasuk akses kepada informasi seperti lokasi, tahap bahan api serta selang masa servis.

Model baru Sprinter ini dijangka dilancar dengan menggunakan enjin diesel empat silinder 2.0 liter dan enam silinder 3.0 liter baru. Versi elektrik iaitu eSprinter pula akan dilancar pada tahun 2019, bagi membantu mengurangkan emisi dan boleh diguna dalam kawasan atau jarak tertentu.

Pengeluaran Sprinter baru akan kekal dilakukan di Dusseldorf dan Ludwigsfelde. Tetapi, kilang baru di North Charleston, South Carolina juga akan mengeluarkan kenderaan untuk Amerika Utara, yang merupakan pasaran kedua terbesar untuk van ini selepas Jerman.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required