Volkswagen Jetta 2019 – lagi gambar ‘teaser’ didedah

Volkswagen Jetta 2019 – lagi gambar ‘teaser’ didedah

Volkswagen telah mendedahkan lagi teaser bagi model Jetta 2019, dengan mempamerkan dengan lebih jelas profile sedan itu, walaupun masih dalam bentuk lakaran.

CEO Volkswagen Amerika Utara, Hinrich Woebcken sebelum ini ada memaklumkan bahawa Jetta terbaru itu nanti akan mengambil pendekatan rekaan sebuah coupe, dan nampaknya itu memang benar-benar terjadi, seperti apa yang dapat dilihat pada gambar ini.

Cermin bahagian belakangnya melengkung lebih dekat ke arah spoiler dan lampu belakang, memberikan imej coupe berkenaan. Sementara itu, bahagian depan juga nampak lebih menonjol – rekaan lampu utama lebih besar (mungkin dengan pilihan LED) dan bersambung dengan gril hexagonal.

Dibandingkan dengan satu lagi gambar yang dinaikkan pada laman web Volkswagen Kanada (gambar bawah), dapat dilihat ada persamaan ketara antara keduanya – yang kedua ini nampak lebih berpetak penampilannya.

Volkswagen Jetta 2019 – lagi gambar ‘teaser’ didedah

Mungkinkah akan ada dua versi bagi Jetta generasi terbaru nanti, sama seperti yang pernah dilakukan bagi model Passat sebelum ini, yang mana ada model spesifik yang direka khusus untuk pasaran Amerika Utara? Tidak seperti sedan yang lebih besar itu, Jetta setakat ini hanya hadir dalam satu bentuk sahaja bagi setiap generasinya. Untuk mengesahkan perkara ini, kita perlu menungggu hingga model berkenaan dikeluarkan.

Laporan awal dari media di sana memberi petunjuk bahawa Jetta baru ini lebh besar berbanding yang lama, dengan ukuran 43.5 mm lebih panjang, 20 mm lebih lebar dan 5 mm lebih tinggi. Jarak antara roda juga meningkat sebanyak 33 mm menjadi 2,685 mm – tentunya menyumbang kepada ruang kabin yang lebih luas.

Jetta baru itu nanti menggunakan platform MQB yang turut digunakan oleh model Golf, Polo dan juga Atlas terkini. Enjin dijangka akan menggunakan unit 1.4 liter turbo petrol, digandingkan dengan sama ada kotak gear automatik lapan-kelajuan atau manual enam-kelajuan untuk pasaran AS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required