Teaser Volkswagen Jetta generasi baharu disiar, bakal didedahkan sepenuhnya di Detroit Auto Show 2018

<em>Teaser</em> Volkswagen Jetta generasi baharu disiar, bakal didedahkan sepenuhnya di Detroit Auto Show 2018

Setelah generasi terkini Polo dan versi sedannya, Virtus didedahkan, Volkswagen akan memperkenalkan pula abang lebih besar iaitu sedan Jetta generasi baharu di North American International Auto Show (NAIAS) Detroit, Amerika Syarikat pada Januari hadapan. Serentak dengan pengumuman tersebut, jenama dari Jerman tersebut turut menyiarkan imej teaser untuk model baharu ini.

Menerusi video pada laman VW Canada, Jetta baharu berkenaan menampilkan rupa yang berevolusi dari model sedia ada dan mengekalkan bentuk pada tiang-c serta garis bahunya. Namun, apa yang jelas berbeza adalah pada mukanya dimana ia diberikan gril berbentuk heksagon, sama seperti yang diterapkan pada crossover T-Roc.

Sebelum ini, CEO Volkswagen Amerika Utara Hinrinch Woebcken memberitahu VWVortex bahawa sedan generasi baharu ini akan menampilkan rekaan “super moden”, dengan bentuk badan seperti coupe menerusi karekter rekaan yang “kuat’ dan “beremosi”. Menurut laporan tersebut lagi, pengedar di Amerika Syarikat menyatakan bahawa varian R-Line yang lebih sporty turut akan diperkenalkan semasa pelancarannya, manakala model GLI yang lebih berbisa akan diumumkan setahun selepas itu.

Jetta generasi baharu ini diasaskan dari platform modular MQB sama seperti Golf Mk7. Unit janakuasa juga berkemungkinan akan ditawarkan sama seperti Golf Mk7 facelift, termasuk enjin 1.5 liter turbo baharu dengan teknologi nyah-aktif silinder serta enjin 2.0 liter pada model GLI.

Untuk pasaran Amerika, pilihan transmisi dijangka akan ditawarkan dengan kotak gear enam-kelajuan manual manakala kotak gear klac-berkembar DSG akan digantikan dengan transmisi lapan-kelajuan automatik konvensional baharu sama seperti Tiguan pasaran Amerika.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required