Holden Colorado SportsCat – trak asal Chevrolet terima peningkatan kosmetik, kelengkapan di Australia

Holden Colorado SportsCat – trak asal Chevrolet terima peningkatan kosmetik, kelengkapan di Australia

Sekali pandang, trak pikap ni nampak menarik? Ini ialah Holden Colorado SportsCat yang dihasilkan oleh Holden Special Vehicles (HSV). Dipertontonkan di Australia, trak ini menggunakan asas model Chevrolet Colorado Z71 paling tinggi, dengan enjin yang juga sama – 2.8 liter diesel Duramax dengan 180 hp dan 440 Nm.

Walaupun dengan prestasi enjin yang sama, SporsCat diberikan banyak kemaskini lain. Tujuan utamanya adalah untuk memperbaiki pengendalian dan keselesaaan, serta prestasi off-road. Suspensi bahagian depan menggunakan strut brace dan palang anti-roll yang lebih tebal, juga dengan spring yang lebih tinggi dan keras.

Kedudukan Colorado ini juga lebih lebar, dengan rim aloi diperkukuh 18-inci, dengan tayar Cooper Zeon LTZ Pro Sports All-Terrain. Kelengkapan lain termasuk penyerap hentak MTV, silinder brek utama yang lebih besar (untuk jarak pedal brek yang lebih pendek dan maklumbalas yang lebih baik serta sistem ESC.

Holden Colorado SportsCat – trak asal Chevrolet terima peningkatan kosmetik, kelengkapan di Australia

Suspensi yang dinaikkan dan tayar lebih besar meninggikan bahagian depan sebanyak 45 mm, menjadikan sudut bahagian depan juga lebih tinggi. Jarak kelegaan tanah kini bertambah kepada 251 mm (Colorado standard 210 mm), dan lebih tinggi berbanding Ford Ranger Wildtrak dengan 237 mm.

Dua varian akan ditawarkan; SportsCat dan SportsCats +. Model biasanya akan turut dilengkapi pelindung ruang belakang dengan quick-release serta sports bar aloi, lencana “Colorado” di belakang, EZ-down soft lowering, rim aloi diperkukuh 18-inci warna kesat dan kemasan SportsCat lainnya.

Antara kedua-dua SportsCat dan Colorado biasa juga akan terdapat perbezaan penampilan, misalnya gril tunggal (berbanding gril berkembar), bampar yang direka semula berserta lampu kabus LED, dua cangkuk di depan (boleh menarik beban tiga tan) dan plat sisi yang tersendiri.

Varian SportsCat+ (warna merah dalam gambar) juga mempunyai perincian visual yang berbeza. Antaranya gril honeycomb, lengkung fender yang lebih besar, sport bar dan ruang masukan udara pada bonet depan. Kelengkapan lain seperti kit brek AP Racing (empat-piston dan cakera 362 mm di depan dan 300 mm di belakang).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required