TINJAUAN AWAL: Toyota Harrier 2.0T 2018 – RM238k

Kita sudah sedia maklum, UMW Toyota telah mengesahkan sebelum ini bahawa syarikat itu akan memperkenalkan model SUV Harrier 2.0T 2018 secara rasmi pada tahun hadapan. Model ini juga sebenarnya sudah dibuka untuk tempahan.

Dan, bagi anda yang belum melihat perincian yang ditawarkan model berkenaan, kami juga telah menyedia galeri gambar komprehensif untuk tatapan anda. Sebagai tambahan, video ini juga boleh menjadi rujukan anda.

Harrier bukanlah model yang asing di Malaysia. Sebelum ini, banyak grey importer yang membawa masuk dan menjualnya secara meluas. Jadi, apa kelebihan dan perbezaan jika memberi dari saluran rasmi UMW Toyota? Inilah yang kami hidangkan dalam video ini.

Model yang akan ditawarkan ini adalah dari versi facelift terkini, yang menggunakan padanan enjin 2.0 liter turbo D-4ST VVT-iW 231 PS/ 350 Nm dan transmisi automatik enam kelajuan, dalam dua varian iaitu Harrier 2.0T Luxury dan Harrier 2.0T Premium.

Selain itu, UMW Toyota turut menyatakan bahawa Harrier facelift yang dibawa untuk pasaran Malaysia ini akan dilengkapi dengan pakej Toyota Safety Sense – ia akan mempunyai fungsi lampu tinggi automatik, Sistem Pra-Pelanggaran serta cruise control adaptif. Harrier ini juga dilengkapi dengan tujuh-beg udara dan Sistem Kawalan Stabiliti (VSC).

Bahagian luaran, ia menggunakan lampu LED dengan projektor berkembar, gril bahagian atas yang direka semula, lampu kabus LED baharu serta lampu nyalaan siang LED yang diletakkan pada posisi mendatar. Kereta ini turut diberikan rim dengan corak turbin baharu berdiameter 18-inci, serta bahagian bawah bampar belakang yang direka semula dan turut menempatkan tip ekzos krom.

Selebihnya, tonton video ini untuk mengetahui lebih lanjut tentang model terbaru yang bakal masuk ke pasaran Malaysia ini nanti. Semoga ada manfaatnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required