Suzuki akan bawa 12 kereta ke Tokyo Auto Salon 2018

Suzuki akan bawa 12 kereta ke Tokyo Auto Salon 2018

Pameran Tokyo Auto Salon 2018 akan berlangsung pada 12 Januari 2018, dan dengan hanya tinggal kurang dua minggu, gambar kereta yang akan dibawa oleh pengeluar Jepun ke sana sudah mula tersebar. Empat model yang kami tampilkan ini adalah daripada Suzuki.

Diubah suai secara sporty untuk kegunaan atas jalan biasa adalah Swift Sport, yang dicat dengan warna kelabu satin serta kemasan hitam dan merah. Jelas boleh dilihat kereta ini lebih rendah, dan menggunakan rim baru berkemungkinan saiz 17 inci. Ia akan dipamerkan bersebelahan dengan superbike GSX-S1000, yang juga akan menggunakan tema sama sepertinya.

Sebuah lagi model adalah XBEE Winter Adventure, yang disudahi dengan motif warna camo biru serta beberapa bahagian berwarna kuning, putih dan perak. Dengan suspensi yang ditinggikan, berserta rak bumbung di atas, crossover wagon ini nampak gagah tetapi sebenarnya mempunyai badan yang kompak iaitu panjangnya cuma 3,760 mm – 135 mm lebih pendek berbanding Myvi baru.

Bagi sebuah XBEE standard, di bawah bonetnya terdapat enjin tiga silinder 1.0 liter turbo, berserta bantuan sistem hibrid ringkas. Kuasa yang mampu dihasilkan sendiri oleh enjin petrol VVT tersebut adalah 99 PS pada 5,500 rpm, da 150 Nm tork pada 1,700 hingga 4,000 rpm, manakala motor elektrik pula boleh memberikan tambahan 3.1 PS pada 1,000 rpm dan 50 Nm tork pada 100 rpm. Transmisi yang digunakan adalah automatik enam kelajuan.

Beberapa model Suzuki lain yang akan dibawa ke pameran yang kebanyakannya melibatkan kereta ubah suai ini adalah termasuk Solio Bandit, Alto Works dan Wagon R Stingray. Turut akan dibawa adalah trak kompak Carry dengan konsep memancing, serta Spacia untuk kegunaan mereka yang suka berkhemah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required