SsangYong Rexton Sports – imej, video pikap disiar

SsangYong Rexton Sports – imej, video pikap disiar

Selama beberapa tahun ini, satu-satunya model pikap dari SsangYong adalah Actyon Sports. Tapi kini, ada model baru yang lebih besar, dan lebih mewah iaitu Rexton Sports (juga akan dipanggil sebagai Musso di beberapa pasaran). Syarikat ini telah mengeluarkan imej serta video pertama bagi model ini, sebelum ia membuat penampilan di Geneva Motor Show Mac nanti.

Seperti yang dijangka, model pikap ini banyak persamaan dengan Rexton biasa, dengan segala yang terdapat dari tiang B-pillar ke hadapan, adalah sama dengan SUV tersebut. Belakang pada itu, ia mempunyai bentuk biasa pikap namun ruang barangannya kelihatan seperti agak pendek.

Seperti juga versi SUV, Rexton Sports ini hanya ditawarkan dengan enjin diesel turbo 2.2 liter yang mampu menghasilkan 187 PS dan 420 Nm tork. Ia dipadankan dengan transmisi sama ada manual enam kelajuan atau automatik enam kelajuan dari Aisin. Sistem pacuan pula sama ada 2WD belakang sahaja, atau 4WD 4Tronic.

Empat varian bagi pikap ini akan ditawarkan, dengan varian permulaan, Wild berharga 2,350,000 won (RM88,700), dan dilengkapi dengan cermin sisi dengan ciri pemanas dan boleh lipat, rim 17 inci, lampu siang LED, cruise control, sambungan Bluetooth dan enam pembesar suara.

Varian Adventure yang berharga 2,600,000 won (RM98,000) pula mempunyai rim 18 inci, lampu utama projector, lampu penanda dan penunjuk arah LED, balutan kulit di dalam, pemanas pada stereng, cermin pandang belakang boleh malap sendiri dan sistem masuk tanpa kunci.

Dengan membayar 2,750,000 won (RM103,800) pula, pengguna boleh mendapatkan varian Prestige, yang mempunyai skrin paparan pelbagai informasi TFT LCD tujuh inci, lampu utama automatik, pengawal suhu dua zon, tempat duduk dengan ciri pemanas, tempat duduk pemandu larasan kuasa dan stereng kuasa yang sensitif kepada kelajuan.

Varian paling atas dijual pada harga 3,060,000 won (RM115,500), dan ia mendapat lampu utama xenon, rim 20 inci, tempat duduk hadapan larasan kuasa, sistem brek kecemasan autonomous dan beg udara bidai dan tepi. Pilihan lain yang boleh diambil adalah skrin sesentuh 9.2 inci, sistem bunyi 3D dan sistem keselamatan lain seperti blind spot monitoring, lane keeping assist dan rear cross traffic alert.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required