Mercedes-Benz G-Class 2019 – gambar rasmi bocor

Mercedes-Benz G-Class 2019 – gambar rasmi bocor

Semakin banyak perincian yang keluar berkenaan Mercedes-Benz G-Class 2019, yang sepatutnya membuat penampilan pertama minggu hadapan. Sebelum ini kita pernah melihat video teaser rasminya, perincian teknologi offroad, dan kini, gambar rasminya pula bocor dan disiarkan dalam laman web Belanda, Autoweek.nl.

Imej ini menunjukkan bentuk yang dikenali sebelum ini, walaupun bahagian bucunya ‘dilembutkan’ bagi model baru ini. Terdapat lampu utama, gril hadapan serta bampar baru, tapi secara keseluruhannya, model Gelandewagen ini masih mengekalkan bentuk utamanya, dan pasti masih akan digemari penggemar sejatinya.

Bahagian dalam sebenarnya yang mempunyai banyak perubahan, seperti yang pernah disiarkan bulan lalu. Selain ruang kaki yang lebih luas, ciri moden telah menjadikan bahagian dalamnya lebih mewah, bersama teknologi baru yang termasuk dua skrin digital 12.3 inci, untuk panel instrumen dan skrin tengah.

Mercedes-Benz G-Class 2019 – gambar rasmi bocor

Sementara penambahan baru ini masih mengekalkan sifat G-Wagen, konfigurasi rangka jenis ladder membolehkan ia menggunakan tiga pengunci differential 100% dan nisbah offroad rendah. Peningkatan teknologi kejuruteraan yang lain turut menjadikan ia kenderaan offroad yang lebih hebat berbanding dulu.

Selain jarak kelegaan antara gandar dan ketinggian meredah air yang lebih baik berbanding G-Class sebelum ini, model baru turut mendapat transfer case baru, yang dilekatkan pada flange terus kepada transmisi, serta program pemanduan offroad G-Mode yang boleh mengubah tindak balas stereng, pendikit dan suspensi.

Spesifikasi enjin masih belum didedahkan, tetapi G-Class 2019 dijangka menggunakan enjin V8 biturbo 4.0 liter yang sama seperti G 500 facelift yang keluar pada tahun 2015. Walaubagaimanapun, bahagian transmisi telah diberitahu akan menggunakan unit automatik 9G-Tronic dengan torque converter spesifik untuk G-Class, bersama perisian tersendiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required